יום ראשון, מאי 08, 2016

המפלצת היומית (כי מרי שלו לא נתנה לה שם)

על טעויות משלמים ומשלמים טוב, אם הקורא החביב צריך את המחשב לעבודה תעשה לעצמך טובה ואל תתקין Win10.

כפי שהזכרתי כבר מספר פעמים עברתי ל windows 10 ומאז כשאני רוצה לקלל אני פשוט אומר win10.

אחת התופעות היותר מדהימות שמצאתי היתה בעייה בדריברים הקשורים למודם;מה שמונע חיבור לאינטרנט באמצעות nokia pc suite / nokia pc internet access.

הפתרון הראשוני שלי היה לנסות לדלות את הדריברים שיש במודם/טלפון ע"י שינוי מצב המודם על לינוקס (שינוי DisableSwitching ל 1 בתוך /etc/usb_modeswitch.conf) ואז העתקת הקבצים לוינדוס בשביל להתקין. אמנם הצלחתי לקבל גישה לקבצים ולהתקין אולם זה לא עזר. תשאלו למה צריך לשלוף בצורה ידנית דרך לינוקס ? כי תוכנת ההתקנה עובדת מאחורי הגב ותכשיל פעולה עם גרסאות הדריבר לא מתאימות (וזו בדיוק הבעיה שצריך לפתור) ולא מצאתי דרך להעביר מודם למצב cdrom בוינדוס ללא התקנת תוכנה חיצונית.

הפעולה גרמה לזיהוי של שני רכיבים ע"י windows שנקראו CDC Comms interface ו Generic Phone ( אך ככאלה להם אין דריבר ), שימוש ב scan for devices (מה שאומר להפעיל שרשת פעולות שתתקין דריברים דרך וינדוס ) לא עבדה גם לא הפעלה check for updates  מה שבתורו הוביל אותי לבעיית ה Preparing to install updates 0% (למרות שזה זיהיה שיש עידכונים לבצע רק נשאר ב 0% במשך כחצי שעה המחשב אותחל והמשכתי הלאה).

לאחר מכאן המשכתי לשימוש ב Nokia PC suite  ו Nokia Suite. בנקודה מסויימת כבר חזרה לי היכולת לראות את תוכן הקבצים ולקבל גישת SMS (צפיתי בSMSים במכשיר)



הפתרון הנאיבי שלי לאחר שהגעתי למצב בו יכלתי לצפות ב SMS היה יצרת התקן באמצעות dialup connection  שמחייג ל  *99***1# עם התוספת במאפייני החיבור/מודם.

+CGDCONT=1,"IP","internet.isp.tld" 

נכשל עם 628 (ניתוק בגלל המערכת המחייגת).

כשניסיתי להשתמש בconnect to internet של suite ושל Nokia PC internet Access (כאומר המכשיר זוהה) - חיכה לאין סוף ונכשל.

כשניסיתי עם Nokia PC Suite היה נכשל שוב. גלשתי לי למאפיינים של המודם אבל גם כשערכתי את המאפיינים המתקדמים של הדריבר (modems->drivername->advanced->extra initlialization commands) הוא היה מחליף ל
+CGDCONT=,,"internet.isp.tld"

סך כל הניסינות שלי הסתכמו בכ 3 שעות עבודה מרביתם חיפוש בגוגל של גרסאות להתקין ואיתחולים מאוד מאוד מאוד מאוד ארוכים (בין איתחול למשנהוא למדתי לצפות במסך הכחול עם DRIVER_POWER_STATE_FAILURE שמודיע על איסוף נתונים ובעייה בדריבר) .

לא קיבלתי שום אזהרה בשידרוג מ 7 ל 10 על חוסר התמיכה , ואף בהתחלה זה עבד (מספר ימים).

מצאתי workaround  חופשי למחצה העברת רכיב ה USB לתוך המכונה הוירטואלית והסתמכות על הקרנל של המכונה הוריטואלית בשביל לתמוך בגלישה.

הפתרון הזה יעבוד לא רק עבור ציוד של נוקיה אבל למעשה כל דונגל USB שעובר זיהויי שאמפשר גישה לסים אמור לתפקד, כלומר עדיין צריך איזה שהוא דריבר שיאפשר ל vbox להעביר את המידע (יכול להיות שיש דרך להעביר גישה ל bus אבל אני לא מכיר אחת כזאת).

מה שעשיתי היה להתקין VM של virtual box ובתוכו להרים debian.

בתוך הדביאן התקנתי מראש wvdial וקינפגתי :
[Dialer hack]
Phone = *99***1#
Username = user
Password = pass
Stupid Mode = 1
Dial Command = ATDT
Modem = /dev/ttyACM0
ISDN = 0
Baud = 460800

Modem Type = USB Modem
Init1 =ATZ
Init2 =AT+CGDCONT=1,"IP","internet.isp.tld";

הגדרתי עבור ה VM שכל רכיבי ה USB יעברו פנימה (אפשר להגביל רק פר רכיב בודד) ,
ואז מתוך ה VM הפעלתי wvdial hack מה שנתן לי חיבור לרשת מתוך ה VM דרך רכיב הרשת המחובר כ USB למחשב המארח שמריץ win10.

זה עקום כמו פתרון מיפוי ב 2015 הבנוי על בסיס  silverlight אבל זה עובד בנתיים.

עריכה : נראה לי שיש לי דרך עקומה לסדר את זה - צריך להסיר את כל התוכנות והדריברים המותקנים במחשב הקשורים לנוקיה.

להפעיל את המחשב מחדש (כאשר המודם בחוץ) , להתקין suite ישן (אני התקנתי מ 2011) ולא לעשות windows update להפעיל מחדש את המחשב, לחבר את מודם ולהתקין את הקבצים שחילצנו בהתחלה (להתקין את ה Nokia PC Internet access ) עכשיו להסיר suite ולהפעיל מחדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה