יום ראשון, מאי 08, 2016

נפלאות דרכי ה win10

כפי שאתם זוכרים עברתי לצד האפל והתקנתי win10, או כמה דברים מדהימים גיליתי על הדרך.

בשבוע שעבר נחשפתי לפטיצ'ר פשוט מדהים:

בערך רבע עד חצי שעה לפני הצגה שהייתי צריך לעשות מכונות ה Win10 שלי החליטה שהיא לא מזהה יותר את כרטיס האלחוט שלי, גם העברה ממצב on  ל off ובחזרה ל on לא החזירה את הרכיב (שימוש ב scan for changes תחת devices לא תרמה מאומה).

בוינדוס כשהייתי לוחץ על האייקון של ה Wireless קיבלתי את ההודעה המשמחת no wireless devices found (יכול להיות שהמלל היה טיפה שונה).

ע"פ מייקרוסופט אם יש לך VPN  התכונן לבעיות :

After you upgrade a computer that has virtual private network (VPN) software installed from Windows 8.1 to Windows 10, no wireless networks are listed as available.

This is true even when the wireless network adapter seems to function correctly. If you restart the computer or you try to reinstall the wireless network adapter driver, this does not fix the problem.

This problem may also prevent wired Ethernet connections from functioning correctly. This affects connections that are made through either a built-in Ethernet adapter or a USB Ethernet adapter.
צריך לבצע את הפעולה הבאה בממשק המשתמש הטקסטואלי :

reg delete HKCR\CLSID\{988248f3-a1ad-49bf-9170-676cbbc36ba3} /va /f

המקרה שלי זה לא VPN (כי לפי גוגל זה בדר"כ קורה למי שיש לו VPN של Cisco).

טוב , בגלל שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי ב win10 , הפעלתי את ה nokia pc internet connection בשביל לנסות לעבוד.

נחשו מה רבה היתה ההפתעה שלי שעכשיו גם המודם שלי לא מזוהה - התוכנה לא מזהה חיבור , לפי ה  Network Connections המודם נמצא במצב disconnected ולא עובר למצב מחובר ללא תלות בשום שינוי דבר שאני עושה : הכנסה / הוצאה של ה USB או אפילו שינוי המאפיינים במכשיר.

ה workaround שלי היה להחליף מחשב, ולחכות לטוב. לאחר מספר שעות לאחר שהפעלתי שוב את המחשב פוף הWiFi חזר (בלי שום התקנות חדשות ובלי שום שינוי נוסף שעשיתי) אבל ה Nokia PC interenet access עדיין לא עבד.

לפי MSDN אני לא הראשון שנתקל בתופעה ואחת ההצעות החוזרת על עצמה היא הסרה והתקנת הדריבר של המודם.

לאחר שביצעתי את השדרוג המתבקש ( שדרש שידרוג של תוכנת ההתחברות משום מה) גיליתי מספר רכיבים ללא דריברים במחשב (הקשורים למודם) ובאופן לא מפתיע עדיין חוסר ביכולת לתהחבר דרך מודם USB.

ניסיון באיתור הדריבר (לחיצה על scan for new devices) הובילה לתקיעה ו restart הוביל ל DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

מכירים את זה שבין שינוי לשינוי צריך לאתחל ? אז תחת ה win10 האיתחול לוקח מעל דקה (ממצב מופעל למצב מופעל) אפילו במחשב נייד מ 2006 (שיש לי לידו) שרץ עליו systemd וKDE זה הרבה יותר מהיר.


נ.ב. בלינוקס זה לא קורה והמודם עובד מצויין דרך wvdial.

 win10 %%#%%#. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה