יום ראשון, מרץ 26, 2017

אז כמה באמת עולה אובדן הפרטיות ?

אני חייב להגיד תודה לחברות הפרסום על השיעור המוצלח בנושא פרטיות שניתן לי. וחייב להגיד כל הכבוד למי שכתב את המערכות שבו (ובאתרים הקשורים אליו).


צריכים לקבל הצעות מחיר ? תשתמשו לקוח SIP עם מספר חד פעמי (cSIPSIMPLE או linphone אחלה מוצרים).

עבור דסקטוף יש את linphone  ו yate-qt4 שאני ממליץ עליהם בחום רב.

קובץ הגדרות של yate עבור המרכזיה שלי נראה כך עבור המספר טלפון 03-1234567 והגישה אליה דרך vpn:

[sip:31234567@192.168.1.210]
enabled=false
protocol=sip
username=31234567
password=secret
savepassword=true
server=192.168.1.210
ip_transport=UDP
datadirectory=956961082_1318975545_0

שם המשתמש צריך רק ספק טלפוניה שמוכן לתת לכם מספר לזמן מוגבל.

הסיפור שלי פשוט , נכנסתי לגוגל חיפשתי ספקים והתחלתי להתקשר לאנשים.

חשוב להגיד שלא נרשמתי לאתר של ZAP או לאתרים אחרים (כמו דפי זהב), גם לא נתתי הסכמה מודעת  להעביר את הפרטים לגורם שלישי, פשוט חיפשתי אנשי מקצוע לביצוע תיקון.

לאחר כשני שיחות למספרים שהופיעו לי דרך מודעות גוגל, אחד מהספקים שהתקשרתי אליו ידע את השם שמסרתי בעת קבלת ההצעה הקודמת,  ואז באופן מדהים פתאום הצעות קפצו 450  להצעה ל  1000 עד 1500 להצעה (וזה לא אצל ספק אחד אלה אצל ספקים שונים). אמרתי לא יכול להיות והתקשרתי מסים שלא היה עושה שיחות בעבר (סים שהשתמשתי בו בשביל לקבל SMSים לבדיקה של מערכת אותה אני בונה) והופ המחיר חזר בחזרה לתחום ה 450 לעבודה.

היום לאחר שיחה אחת לספק נוסף  בתחום קרוב , קיבלתי הודעה מZAP שאומרת שהפרטים שלי הועברו לחברות שעוסקות בתחום זה. יפ בלי שנתנתי רשות או אפילו נרשמתי לאתר שלהם או נכנסתי לאתר שלהם. כנראה שכאשר מתקשרים למספרי הטלפון שפורסמו דרך אתרים מקושרים אליהם (דרך מודעות גוגל) אתה מסכים לזה (ואני לא מדבר על מספרי טלפון שנמצאים באתר דפי זהב).

כאשר ניסיתי להתקשר ממספר חסוי חלק מהספקים פשוט לא ענו, למרות שהשירות המספר הוירטואלי נשמע מצויין לא ניתן להוציא ממנו שיחות בשביל להתקשר לספקי שירות בארץ.

כאשר ניסיתי להוציא שיחות דרך שני ספקי SIP שמוציעים שיחות עם caller id בעל מספר המזוהה כמספר בין לאומי כל הספקים שהתקשרתי עליהם לא ענו לשיחות האלה. כאשר החלפתי לספק SIP שנתן מספר טלפון מקומי התחילו לענות כמו גדולים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה