יום ראשון, דצמבר 11, 2016

הגדרת ברירת מחדל

לפני מספר ימים ביקשו ממני לעזור לאדם שלא הבין למה הוא לא מצליח להתחבר לאינטרנט ואם כבר מתחבר יש לי "אינטרנט איטי".

התקלה אצלו היתה יחסית פשוטה והופתעתי איך נציגי החברה כשלו באיתורה  (רכיב ה WiFi בוינדוס הפך להיות disabled) והוא משלם על תמיכה.

מה שהפתיע אותי זה שהלקוח קיבל נתב עם הגדרות ברירת המחדל.הרשת אלחוטית היתה פתוחה לכולם (אפילו לא WEP) אני לא אהיה מופתע עם חלק גדול מהרחוב גלש על חשבונו.

נראה כי הנתב הכיל הגדרות ברירת מחדל (פרט ללשם משתמש וסיסמא לספק האינטרנט ) הבעיה שלי היתה שהן לא ניתנו ללקוח והייתי צריך לחפש את סיסמאות ברירת המחדל עבור הרכיב.

על הדרך אני חייב לציין לטובה את ממשק הניהול של המשתמש אצל הספק,  תחת מפת הרשת הוא מציג מידע בצורה פשוטה נעימה ונוחה. אין צורך בהתקנת חותמות או להגדיר את SNMP  זה פשוט עובד.

חיפוש קצר העלה בחכתי כי ככל הנראה מדובר במוצר שיש לו לפחות מספר קרובי משפחה GPLים -
באופן מאוד מפתיע לא הצלחתי לאתר את קוד המקור של הנתב בדף של הספק שנתן את הנתב ללקוח, אבל מכיוון שלא היה לי זמן להתעסק פרשתי מהר.

כמו כן מצאתי שדילנק עשו עבודה כמו שצריך ואפילו פרסמו את התיעוד (בשונה מהספק שנתן לו את הנתב)  שאפילו מסביר את הגדרות ה TR069. 

עד כמה שאני מבין שינוי מצב ההפעלה עבור TR069 הוא לא יותר מפלסבו יפה (חסר משמעות) . והוא נועד לאפשר לגורם שלישי להתחבר לתוך הרשת החיצונית של הלקוח בשביל "לתחזק" את הרשת .

והחלק הכי חשוב שמות משתמש וסיסמא ברירת מחדל : Admin/admin  , support/support , user/user

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה