יום ראשון, מרץ 06, 2016

מוצר ענן מורד מקהילת התוכנה החופשית

היה לי קצת כואב לקרוא אבל מוצר הענן OwnCloud הוסר בימים האחרונים מדביאן וfeadora.

האמת זה לא ממש מפתיע לאחר שowncloud פרסמו מספר פוסטים בגנות ההפצות ובקשת מעבר לניהול חבילות עצמאי.

היה שלום owncloud , היה נחמד כל זה נמשך עכשיו צריך להתארגן על הזזת היומנים לספק caldav/cardav בפתרון הענן האישי שלי.

יש למשהוא המלצות למוצר תוכנה חופשית (עדיפות למשהוא ldapי שיאפשר עבודה מעל caldav/cardav ) ?

נכון לעכשיו אני חושב שוב על מוצר צד שלישי (בוחן את radicale) , מה שאני מחפש זה משהוא שפשוט יבצע המרה אבל התוכן עצמו ישמר ב ldap או בסיס נתונים אחר שיהיה מקובל מספיק*.

(*) - משהוא שנתמך מהקופסא בנגיד kolab ו Outlook.

2 comments:

  1. יש סיבה שאתה לא משתמש בהפצת קוד המקור שלהם...? אני לא אוהב להתקין דברים מחוץ למאגר ההפצה, אבל דווקא ביישומי רשת אני לא מרגיש שיש בעייה. מקסימום - שים את ה-web root במצב RO.

    השבמחק
  2. אני מעדיף שמערכות יעברו את הבדיקות של הפצה גדולה יותר וייתנו תמיכה ארוכה (LTS),
    חשוב לי שמערכות יעבדו בשלום עם שאר ההפצה.

    למדתי שאם תוכנה נמצאת נגיד בדביאן זה מקדם טוב לעד כמה היא קשורה לעולם התוכנה החופשית ומסוגלת לתת תמיכה לאחור, אחת הסיבות להעיף תוכנה מדביאן תהיה למשל אם ספק התוכנה לא רוצה לעבוד עם קהילת התוכנה חופשית.

    למרות שאני מאוד מעריך את owncloud, לאחרונה הם הצליחו לעצבן הרבה מאוד אנשים בהצהרות שלהם,
    ממה שאני מבין מהם בגדול הוא שרק השיטה שלהם היא השיטה הנכונה (שימוש במאגר חיצוני), זה אולי רעיון מקובל ב ubuntu ומינט להתקין ממאגר חיצוני (במקרה הזה בקשת התקנה מ opensuse) אבל לדעתי זה לא רעיון טוב בדביאן.

    אני מבין את שני הצדדים בויכוח, אבל אני ממש לא אוהב את התוצאה הסופית (הפרדות דרכיהם).

    מה שאני רואה כפתרון (זמני?) בחלק מהמקומות (וגם בתוכנות שונות) הוא רעיון המכולות ומשום מה כולם רוצים לעבוד על המזח.

    כלומר להשתמש במכולה נפרדת לתוכנה (זה כבר קורה ב KDE למשל עם sink למשל) ואני באמת שוקל את זה למרות שאני חושב שזה ביזבוז.

    אם אתה שואל למה אני לא רוצה לדחוף ישירות למערכת שלי -לפני תקופה מוצר אחר עשה לי שמות במערכת בזמן תסריט ההסרה :
    rm -rf /home/$USER /mdrs

    השבמחק