יום ראשון, מרץ 13, 2016

שידרוג שדוחפים לך לגרון

לפני זמן מה התחילה מהפכה קטנה בעולם שלנו (windows), המערכות שלנו החלו לרמוז ואז לצרוח שהם רוצים שידרוג .


זה המשיך להתקנת maleware ע"ג IE והמערכת עצמה שהזכירה ודרשה שצריך לעדכן למערכת ה"חדשה".

מה לעשות, חלקנו לא רוצים win10 , אנחנו שילמנו על 7 ו 7 עושה את העבודה כמו שצריך. אני לא רואה שום סיבה שהחברה ממנה רכשתי במיטב כספי מוצר תדפוק לי את המוצר שאני משתמש בו.

הנידנוד וההורדה אולי נשמעים קנטרניים מהצד , אבל ניקח מקרה ממוצע של משרד קטן עם 70 עמדות.
ניזכור כי על ה traffic ועל איחסון אנחנו משלמים כסף טוב (מי שטוען שהוא לא משלם על רוחב פס ועל איחסון שידבר עם איש ה IT שלו כמו הוא משלם על IAAS), וזה קצת מעצבן שפתאום ביזבזתי 210 ג"ב מהטראפיק החודשי (במזל פחות על איחסונו) רק בגלל ש windows החליט שזה רעיון טוב להוריד את הגירסה לפני התקנה.

מכיוון שהרבה מהמחשבים מאשרים הורדה של windows updates (כי אנחנו יודעים שחשוב לקבל עידכונים מספק התוכנה) אבל לא מאשרים התקנה אוטמטים המחשבים ניצלו מהפיאסקו של עידכון ל win10.

אני בתור מפתח לא יכול לשלם על תקלות כאלה , אם הדריבר הפיסק לתפקד או שאני צריך להתקין מחדש את לקוח ה VPN או סביבת הפיתוח שלי לאחר זאת זה עולה לי כסף (סדר גודל של יום עבודה) .

מי שיש לו VS2015 ו VS2013 ביחד עם SQL Server  מקומי על מחשב צריך להכין את קיט ההתקנה של כולם לפני השדרוג , להרבה אנשים השידרוג ל 10 דפק את VS ו SQL Server (אני לא יודע מה המצב ללא SQL Server כי תמיד השלשה מגיע ביחד אצל כל מי שאני מכיר).

אני מוכן לקבל את זה ב debian או fedore שם אני בוחר לבצע שידרוג מערכת ואני יודע למה אני נכנס בווינדוס פשוט אין לי את המידע הזה.


הפתרון שאני ועוד רבים אחרים ביצעו הוא פשוט לנתק את windows update  - תודה לך מייקרוספט שאת גורמת ללקוחות שלך להפסיק לקבל עידכונים ממך כי אנחנו פשוט לא סומכים עליך מספיק שלא תגרמי לנו נזק כלכלי. בוא נחשוב מה יהיה עוד כמה חודשים מתי שנפגע מזבל אחר.

למי ששואל למה אני לא רוצה את win10 על מערכות שלי ?

נתחיל מזה שתאגידי הפרסום לא משלמים לי שכר ולא משלמים על חשבונות החשמל התחזוקה ורוחב הפס, אין שום סיבה שאני אתן את המערכות שלי לשימוש לגורם זר שיבצע פרסום  ע"ג המערכת שלי. מי שחושב שזה פיסבלי להתחיל לחסום את כל שרתי הפרסום ברמת הנתב מוזמן להציע פאטץ עבור הנתב החביב עליו - כמות הכתובות שצריך לחסום פשוט אדירה קובץ ה hosts שלי הוא כמעט 200K ועדיין דורש עידכונים. הודעות הפרסום והודעות הטלמטריה עולות כסף טוב כאשר מחוברים בקו פריפייד (ותהרגו אותי אני לא יודע למה יש מגבלת זמן לכרטיסי חיוב היום).

נמשיך עם העובדה הקטנה שנקראת זה המחשב שלי והתוכנה שלי, אני ממש לא רוצה שיהיה לי דברים שלא אני בחרתי להתקין מעבר ל 10 הוא גרוע מהמעבר ל systemd  (גם אותו דחפו לגרון).

ונסיים שזה פשוט לא עובד, סורי ידידי ברדמונד win10 פשוט לא עושה את העבודה בשבילי בתור מפתח.
אם אני צריך להשקיע מאמץ בשביל לגרום למערכת לעבוד (לבצע את מה שהיה עובד ב 7) זה פשוט לא שווה את הזמן שלי.
 
השבוע התחילה עוד מכה :

אני משתמש ב skype ו (skype for buisness) כחלק מיום העבודה שלי, בחרתי בסקייפ במקום בספקים אחרים כי הוא עשה את העבודה טוב יותר (למרות ש google voice היה מצויין בזמנו הוא פשוט לא מתפקד יותר). בגלל שאני (ורבים אחרים) לא אהבו את הדיווחים על הגירסה העדכנית של סקייפ בחרנו שלא לבצע upgrade - פתאום התחלתי לקבל דיווחים מאחרים כי למרות שלמי שיש גירסה ישנה אין שום בעייה לבעלי גירסאות מעל 7.5.0.101  יש.

הבעיות הן חוסר יכולת ליזום שיחת ועידה עם לקוח ישן , חוסר יכולת לנתק שיחה עם לקוח ישן ותקיעות מרובות, הפתרון שהוצע לנו היה .... מי שיש לו גירסאות ישנות צריך לשדרג כך הם יקבלו את אותה חווית שימוש כמו בעלי הגירסה העדכנית (כלומר גם להם יהיו תקיעות). נכון לעכשיו המצב כה חמור שאני אשכרה חושב לעבור לשימוש של skype connect
.

למה אני לא אוהב את הרעיון הזה ? כי קודם כל המצב של לקוחות ה SIP החופשיים בוינדוס הדרדר מאוד, נכון לעכשיו היחיד שבקושי עובד הוא yate-qt (אבל הוא לא תומך בהכרזת מספר טלפון המקור)

כלומר אם אני שיחה בתוך הדומיין אין בעייה, אבל אם אני רוצה לעשות שיחה נניח ל sip://user@other.tld:8080 אני צריך לחייג sip/sip:user@other.tld:8080 אבל אני לא מכיר יכולת להגדיר שהמספר המקומי שלי נקרא sip:me@mydomain.tld או tel:+12015550123;phone-context=other.tld

ב yate-qt אין לי ממש אפשרות לקבל הודעות SIMPLE.

ב linphone הבעיות האלה לא קיימות , אבל יש בעייה אחרת של תקיעה לאחר ניתוק שיחה או ריסוק אם בוחרים ביותר מדי קודקים

ואני כבר לא מדבר על חוסר התמיכה ב webrtc  של הלקוחות האלה - הפתרון שלי ?

בבקשה לא לצחוק יותר מדי - הפעלה של לקוח yate-qt לביצוע שיחות ו pidgin שעובד עם simple.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה