יום שבת, פברואר 13, 2016

כל הכבוד לעיריות

אני חייב להגיד כל הכבוד לעריית חיפה ולמיזם חיפה עיר חכמה (מתברר שמספר רב של עיריות) - הם היו צריכים פתרון מיפוי שיעבוד אז הם לא בחרו בממשק JS (רחמנא ליצלן להשתמש ב ol3 או  LF שייתמך בכל מכשיר סלולאר או דפדפן) הם לא שיחקו אותה ראש קטן ולא השתמשו בהצעה להשתמש ב JS הם הלכו והרימו ממשק בנוי ב silverlight

חושבים שאני עובד עליכם ואין מצב כזה אז הנה הקישור.

מכירים silverlight ? זוכרים התוסף שלא נתמך יותר בדפדפן ברירת המחדל המותקן באחת ממערכת ההפעלה הפופאלרית בתחום  התאגידי (אני מדבר על וינדוס). אז כנראה שהעיריות החליטו לדאוג שיהיה תעסוקה להרבה מפתחים (כדי להמנע ממיתון או משהוא בסגנון) ואפשרו שפתרון המיפוי שלה לא יהיה נגיש כמעט לאף אחד ללא התערבות חיצונית, רק תחשבו כמה משרות אפשר לאייש בשביל המטרה הזאת. אחרי זה הם כנראה ירצו להחליף את המערכת ובום עוד פעם משרות חדשות ועוד מיסים חדשים.


אני לא יודע עם זו היתה דרישה של כל אחת  מהעיריות או גחמה של הספק (אבל אז עדיין העירייה אשמה שבחרה במוצר הזה ועדיין עובדת עם זה ב 2016), מישהוא החליט  שמספקים פתרון GIS מבוסס Silverlight , וזאת למרות שהחברה שעומדת מאחורי silverlight דוחפת להפסקת השימוש במוצר (כאשר לא מדובר בטלפונים סלולארים). אני לא יודע איך להגיד זאת במילים יפות יותר אבל הפלאגין כבויי כברירת מחדל ב Edge ו כרום (יש פתרון ביניים עוקף בשביל להשתמש במערכת).

אני באמת בשיא הכנות אני מתקשה לקבל את הרעיון להחליף את מה ש ArcGIS מספק (יכולות הצגה ב JS), לכל השדים והרוחות הם יכלו פשוט להשתמש ב leaflet או openlayers יש יותר מספריית JS אחת שיכולה להציג מפות, אולי פרט לרעיון של להשקיע כספים בשביל להחזיק עובדים ואז זה ברור. 

ככל מיפוי ארצי עובד לפי מזהה מספרי לכל עיר נגיד עבור פתח תקווה הספר הוא 7900 אז אם יש לכם גישה לשרת שמציג לפי עיר רוב הסיכויים שתוכלו פשוט להחליף את מזהה העיר וזה יעבוד, אני לא אתפלה אם יש איזה שרת שמספק להרבה ערים את אותו ממשק ב silverlight ורק יהיה צריך להחליף את המזהה של העיר.

הלכתי ובדקתי כמה ערים נוספות וגם שם יש דברים מעניינים : 


שימוש ב פלאש (ירושלים) - טוב זה עוד לא מת , זה עובד ואף עובד טוב - אין יותר מדי תלונות.
שימוש ב ArcIMS (פתח תקווה) - עובד ב IE - אין יותר מדי תלונות.
שימוש ב Silverlight - עיריית באר שבע , הרצליה וחיפה.

רוצים לדעת למה אני צוחק במיוחד ? כי מדובר על שימוש בפלטפורמה של ArcGIS והצגת מפות מתוך     bbox וגם ע"י tiles,  יאפ בדיוק זאת שיש אפשרות להשתמש ב JS שיעבוד בכל דפדפן בשביל להציג את כל המידע שיש שם.

רוצים שיהיה מקדם טוב לבדיקה שלא יצחקו שזה לא עובד ?

תבדקו שהאתר שלכם עובד ב iceweasel על דביאן, קונקי על פדורה.

או יותר טוב תפרסמו את הפאקינג את כתובות השירות ותאפשרו (בתנאי השימוש) להציג את המידע כמו ש openstreetmap עושים.

גילוי נאות - אני לא יודע מתי העיריות ביקשו את השימוש ב silverlight (אם זה הגיע מהם) אולי הם חפים מפשע והם באמת התלהבו על הנושא כשזה היה הדבר החם הבא (לפני כמה שנים טובות),אולי בכלל כל זה קרה בטעות ואיש לא הרים דגל ואמר היי זה לא הולך לעבוד לאף אחד אבל לי זה לא עוזר.

בסופו של יום זה האחריות של כל עירייה ועירייה לדאוג שאם הפתרון שלהם לא נתמך יותר למשתמש הפשוט (דורש התקנת תוסף מיוחד) לתקן את הנושא.

אני גם יודע טוב מאוד שיש אפשרות לייצא ולייצר אפליקצית GIS מתוך ArcGIS ב silverlight זה עדיין לא מוריד את האחריות לבחירה לשימוש בפלטפורמה שאינה נתמכת בוינדוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה