יום רביעי, דצמבר 09, 2015

בחיאת העידכון

לפני תקופה מסוימת שיתפתי עם חברי את ההחלטה להפסיק לבצע עידכונים אוטמטיים על המכונות שלי ולהסתמך על התשתית בשביל שתבצע לי אבטחה (IDS וחבריו).

יש לי גיבויי יחסית סביר ומלא (ביצעתי חזרה מגיבויי לבדיקת תוכן הגיבויים), כך שכאשר אני אחטוף cryptoransomware אני בתקווה אוכל לחזור אחורה, המערכת לא מתחברת לרשת חיצונית ללא פעולה רצונית (הכבל רשת פיזית מנותק :) )
אני אומר מתי שאני אחטוף ולמה אם בגלל שעל מי אנחנו עובדים, יש לך מחשב שמחובר לרשת ויש לה התקני קלט, אתה תחתוף משהוא לא משנה אם זה וינדוס או לינוקס.

כשמדברים על עדכוני אבטחה מדברים על מחיר של מה יקרא אם תהיה בעייה, אבל לפעמים שוכחים את מחיר התחזוקה עצמה לדוגמה אצלי היה פיאסקו לא קטן בעדכון VS בימים האחרונים.

מדובר על חיבור קווי של 15 מסל"ש , כונן SSD ו 16 ג"ב ראם כמה זמן אי עבודה ייקח Serivce pack לסביבת הפיתוח VS 2015 ?

הורדת התוכן עצמה לקחה בערך כ 15 דקות (שלב ה Acquiring) ואז הגיע האבל , שלב ה Applying מהפעלה הראשונה מהלך של שני איתחולים , Repair (כי היתה קריסה בדר"כ) הציג downtime של 5 שעות עכשיו בו ונכפיל את זה עבור כל מחשב פיתוח.

‎רק בשביל לסבר את האוזן זה התקנה שמכילה רק Visual C++‎ לא משהוא מיוחד (רק 8 ג"ב עידכון נדרש).

לפי מה שאני מבין כל מי שדיברתי איתו בימים האחרונים שמשתמש ב Win7 עובד ב C++‎ ומתקין את  Visual Studio 2015 Update1‎  קיבל משהוא דומה Downtime של רבע יום ומעלה ותהליך שדורש ביצוע repair כי יש ריסוק בדרך.

למזלי אני עדיין לא ב Win10 אז אם יש פה משהוא שיש לו Win10 ממליץ בחום רב לפני העדכון להסיר כל תוסף שקיים שם (לפי קולוגות זה הדבר היחידי שאפשר להתקין VS2015) לשדרג ואז להתקין שוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה