יום שלישי, ספטמבר 29, 2015

מה לבקש מאיש ה IT לאישור

גיא שאל אותי על איזה כלים הייתי ממליץ לקבל אישור תאגידי להכנסה בסביבת windows, ובגלל שזה ארוך ואולי עוד מישהוא ישאל יצטרך אז בבקשה. 



מכיוון שאני מאוד לא מאמין ביכולת של cygwin לקבל אישור, אני בדר"כ ממליץ בכלים שעברו בנייה נבדקו והם באים כיחידה נפרדת בכל פעם.

בחשיבות יורדת  - כלי ארגז כלים -

אשרור על מה שיש בתוך gnuwin (תוכנה חופשית) - כמעט כל מי שנגע בסביבת nix יהנה (וידע להשתמש) ב sed/grep/wget וחבריהם. (כמעט) כל אחד מהבינריים שם הוא self contained מה שלא מחייב התקנות נוספות.

telnet - רכיב וינדוס אינו תוכנה חופשית או קוד פתוח, מאפשר דיבוג לרכיבים.

openssl (קוד פתוח , תוכנה חופשית) - משומש כאשר יש צורך לדבג תקושרת ידנית תחת רכיבי הצפנה , מאפשר לבדוק מבנים בינרים באמצעות שימוש ב asn1parser.

soapui (תוכנה חופשית) זה כנראה הכלי מספר אחד לבדיקות של וובסרביסים מבוססי SOAP, הוא פשוט להבנה לאנשים לא טכנים ובדר"כ נמצא בין עמק השווה מצדי מתרס המפתחים (בגלל שזה לא אני ולא הצד השני כתב נסכים שהוא ישמש לבדיקה).

wireshark - (תוכנה חופשית) פריימורק הצגת מידע וקבלתו ממגוון אמצעים שמעבירים תקשורת החל מכרטיסי רשת ועד קו USB.

nmap  -(לא ברור האם תוכנה חופשית) (ולא לשכוח את ספריית התסריטים) הוא בין הכלים הטובים ביותר לבדיקות הקשורות ברשת.

winmtr  - מימוש של mtr.

notepad++ (קוד פתוח) - ביחד עם פלאגין בשם hexeditor - כנראה אחד מעורכי הטקסט הטובים שנתקלים בהם לאחרונה.
msysgit - מערכת ניהול גרסאות  git  ( וגם אחרים כמו svn) מושחת גם perl ו bash for windows.

firefox .

כלי בנייה -

כאשר מתקבל קוד מקור לבנייה, לפעמים נדרשים כלים שאינם מסופקים ברירת מחדל עם הקומפיילר אבל משומשים בבנייה.

cmake

(Autoconf ו m4 כבר מגיעים בתוך gnuwin ).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה