יום ראשון, ספטמבר 27, 2015

כמה מילים על המזח (docker)

בזמן האחרון יש באזזוורד חדש בשם מזח (docker) , וכמו כל פן בוי מצויי הצטרפתי לחגיגה.
 הפוסט הזה זה רק אוסף קטן של דברים על השימוש בו בהם נתקלתי.

נתחיל מדברים קטנים המזח עליו רבים ממליצים דורש שינוי מחשבה בבניית תוכנה, אם בעבר בניתי תוכנה והשתמשתי בכל יכולת של מערכת הפעלה ולא ממש היה אכפת לי אם אני רץ תחת מכונה וירטואלית או מכונה אמיתית כאשר מגיעים למזח המצב שונה.

אחד הדברים הנוחים שתמיד היה זה שמוצר תוכנה מורכב מהרבה תהליכים (לא משנה עם ע"י forkים או ע"י הפעלה של execv או אפילו system לשם העניין) שדיברו אחד עם השני במגוון דרכים הייתי משתמש במערכת ההפעלה שתספק לי בסיס עבודה מול מערכת קבצים לשם העניין גם מודול fuse שמספק ממשק מערכת קבצים שדוחף קבצים לאמזון זה גם הסתמכות על מערכת ההפעלה.

הדברים טיפה שונים בדוקר -

המחשבה בדוקר (ואולי בעוד מערכות מבוססות קונטיינרים) אומרת כי צריך רק מופע אחד בודד של תהליך, והתהליך אמור לקבל הוראות דרך איתות (?) (signal) או דרך כתיבה לקובץ (כאילו socket אבל לא באמת). אתה רוצה מספר תהליכים זה לא טבעי אבל אפשרי דרך munit.

העבודה עם volume מזכירה שיטת עבודה עם vmware בו אתה מעגן את ה vmdk ומבצע העתקה מתוכו.

התרגלתי מאוד שלא משנה מה אני אריץ, זה לא יהיה תחת root ויהיה לי ממשק נוח לניהול המקום הפיזי שזה תופס אבל המצב אינו כזה במזח. לטוב ולרע הדמון רץ כרוט ואם יש איזה שהוא באג בהגדרות שלך אתה יכול לעשות צרות להוסט בלי לשים לב.וזאת בהשוואה לעבודה בתוך virtualbox/qemu בדר"כ הנזק המקסימלי שתעשה היא להרוג את ה guest שלך (אם אתה משתמש בהגדרות ברירת מחדל).

במזח יש תהליך שרץ תחת root ובנוסף יש פיטצר מדהים - יש נטיה לדוקר לאכול את כל המקום הפנויי שלך בלי שתשים לכך לב. מה שעשיתי היה חיבור כונן פיזי נפרד ועגינה תחת המקום שדוקר שומר מקום. אמנם ציפתה לי הפתעה מאוד רעה (docker אינו מסוגל לעבוד הייטב אם מערכת הקבצים מעל היא ntfs).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה