יום שישי, ספטמבר 25, 2015

בשבועות האחרונים קצת נעלמתי אבל אני יכול להגיד שממש צפיתי באירועים היסטוריים לטובה ולרעה.

עם דחיפת השדרוגים ל win10 הרבה מהקולגות שלי שייכלו עברו לסביבות שאינן וינדוס (אני מבין ארץ או פידורה אבל למה אובנטו לכל השדים ?!), זה לא נשמע מי יודע מה אבל זה תמיד מפתיע לראות תנועה כזאת מאנשים שלא התלהבו מ FOSS שנים.

והאמת מעבר למערכת הפעלה אחרת הוא קל יותר מאשר הדרישה כיום לשחק במשחקי חתול ועכבר עם מערכת ההפעלה שלך, אפילו ב וינדוס 7 וויסטה אני חייב לבדוק מה כל עדכון עושה. אני כל כך לא סומך על המערכות האלה שביצעתי הפרדה פיזית משאר הרשתות הפנימיות ואסור להם להתחבר ישירות מהמכונות האלה לשירותים פנימים או רשתות אלחוט ישירות, כן אני מבין שמדובר בתוצאות בגלל FUD אבל אני אומר שה FUD הזה מוצדק לאחר דחיפת העדכונים. אני אישית העפתי את ה windows update ומפעיל ידינית באופן מושכל לאחר דחיפת שידרוג הטלמטריה ל 7.

דביאן:

בערך באותה התקופה התבסרתי (הפעם בדביאן) על תהליך גסיסת alien ודומיו, הרבה הפצות מנתקות את מכשירי החיים של LSB אני לא יודע למה זה יוביל אבל יהיה חבל לאבד את alien.

גם מערכת ההפצה מתחילה לעצבן אותי יותר מדי (ו systemd במיוחד) לקחו הרבה דברים טובים שעבדו (ntp) ומימשו אותם מחדש ודחפו אותם להיות כחלק מתהליך ה init, לקחו קוד שעבד מצויין ב C++ אבל השתמש בספרייה ישנה ובמקום לשכתב עבור הספרייה החדשה עברו שפה (נראה לי JS ) ועכשיו היומנים לא עובדים כמו שצריך.

משום או בpulse-audio או ב kde החליטו כי משתמש רוצה שכל תוכנית שתפעיל תקפיץ את הקול למקסימום, זה שיגע אותי די הרבה ומצאתי כי ניתן לכבות זאת דרך flat-volumes = no בתוך /etc/pulse/daemon.conf , אני באמת לא יודע מה האדם שעומד מאחורי זה חשב אבל אני לא אוהב שכל הודעה על גרסה חדשה תקפוץ למקסימום ותצרח בקולי קולו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה