יום שני, דצמבר 01, 2014

ISP is blocking port forwarding

הסאגה שלי עם ספק האינטרנט 
אני : שלום אני מנוי שלכם לפני מספר חודשים שידרגתי ל  XX מסל"ש ומזה זמן מה אני רואה שport forwarding לא עובד.
ISP: השירות שרכשת אינו כולל אפשרות לביצוע port forwarding עליך לשלם תוספת תשלום של 35% למחיר החבילה שאתה משלם עבור השירות הזה.
אני: אבל לפני השדרוג ששילמתי פחות היתה לי אפשרות לביצוע pf/
ISP: זו היתה חבילה אחרת.
מספר דברים העציבו אותי בשיחה הזאת :

א. כאשר שדרגתי בשום מקום לא נאמר שלא ניתן יהיה לעשות p/f.
ב. רכשתי נתב אחר כי חשבתי שהנתב שלי התחרפן וזרקתי סתם כסף לפח.
ג. הייתי בטוח כי הפרקטיקה של חסימת או הגבלת השימוש באינטרנט נפוצה יותר בארץ האפשרויות הבלתי נגמרות (אם יש לך כסף) ולא גם אצלנו.

עובר לו חודש ועוד מספר ימים, אני מנצל את ממשק הניהול בשביל להחליף לחבילה ה"מקצועית" מנוי פרטי באינטרנט XX Mb - מקצועי.
מנסה שוב , ונאדה. אני מתקשר לתמיכה הטכנית בה נאמר לי שאני מקבל כתובת מאחורי NAT (כאשר הכתובת אינה נמצאת ב rfc 1918) - אני יודע שיש מחסור בכתובת ipv4 אבל זה כבר מפחיד כי קיימת האפשרות שאני באמת משתף את הכתובת וכל פעם שאישרתי בנתב חיבור מהכתובת הזאת פתחתי פתח לצרות (גילוי נאות חיבור לשרת בדר"כ מתבצע ע"גipsec  /openvpn מרשימת כתובת מותרת).

עוד שיחה לשירות הלקוחות - "אנחנו לא רואים שום פעולה בחשבון" (למרות שביצעתי זאת דרך הממשק, ויש שינוי בשם החבילה בממשק הניהול שהחברה מספקת).

בתקופה זו ניסיתי את מספר פתרונות חלופיים -

עבודה עם  pwnat נכשלה (מה שאומר שדברים מבוססי ICMP גם יכולים להפסיק לעבוד) , שזה די עצוב כי זה הפתרון שאמור להציל כשיש צורך ב p2p מאחורי NAT וזה נכשל כישלון חרוץ.

revese tunnel ב ssh עובד ללא שום בעיה.

openvpn עובד ללא שום בעיה (דורש הגדרה מיוחדת בשביל לחבר רשת מאחורי לקוח לרשת בצד השרת).

עריכה: שאלו אותי בשביל מה כבר צריך p/f מופעל בבית - יש לי ownclowd שעובד מצויין ונותן לי פתרון שקוף לכל הכלים שאני צריך.


אז אם פתאום ה p/f  הפסיק  לעבוד , לא בטוח שזה באג שלכם יכול להיות שזה ספק מאוד נחמד...

3 תגובות:

  1. למה שלא תפרסם מי הספק שחוסם פורטים ומשתף כתובות?
    יש לא מעט ספקים ואם שלך עושה צרות פשוט עבור לאחר.

    השבמחק
  2. תשובות
    1. דווקא אני הייתי מרוצה מאוד מטריפל סי. עזבתי אותם לאחרונה רק בגלל המחיר.

      מחק