יום ראשון, מאי 13, 2012

sip

די מזמן רציתי לכתוב פוסט על הוספת חשבון SIP למכשירי הסלולר אולם הספיקו לפני, 
הבעיה שלי מפריעה היא שחלק מהספקים שמאפשרים הוצאת שיחה אבל לא מאפשרים חיבור ל sipbroker.

לדוגמה אם יש לי חשבון ב opensips או ב ekiga , ומישהוא שהוא לקוח בחברת תקשורת בחול יכול לחייג קידומת מסויימת ממכשיר הטלפון ואז הוא מגיע אלי.
אותו הדבר בכל אחד מספקי הטלפוניה והשירות שמחוברים לsipbroker (לא מצאתי חברת טלפוניה אחת בישראל שמספקת את שירות ה peering הזה פה).

לכן מי שכבר רוכש חשבון SIP בשביל להוציא שיחות (דרך אגב פיטצר מצויין זה שינוי מזהה שיחה יוצאת) ממליץ לו לחבר את החשבון הזה לאחד מהחשבונות שמחוברים ל sipbroker.
הרווח שלך הוא שאתה יכול לקבל שיחות מכל נקודה בעולם ועבור חלק מהאנשים בחינם.
הסבר:
  • כל לקוח בשרת אחר יכול להתקשר עליו בחינם ניתן לחייג עליו מטלפון רגיל בחלק מהחברות.לדוגמה יש לי מספר טלפון 9XXXX בopensips אז בשביל לחייג אלי מחברה מסויימת יחייגו :
    *7789XXXX
  • במידה ויש שיחת חינם למספרי גישה ניתן להשתמש ברישמה הבאה (ויש גם ישראלים) בשביל לחייג בחינם למספר טלפון SIPי.
    (מספרים של סלקום , הוט ובזק) - אדם מתקשר מהטלפון הקווי שלו למספר גישה ודרכו מגיע למרכזיה שאיתה יכול להגיע לשיחה אליכם.
    צחוק צחוק אבל זה זול יותר מחלק מהשיחות של נייד-לנייד דרך נייד->קו בזק->VoIP.

  • וכמובן בשביל להתקשר בSIP מחייגים פשוט account@fqdn או ה enum שלכם.

מה שלי היה חסר ב sipme זה חוסר תמיכה ב SIMPLE (אני אשמח לראות שאני טועה), ובכללי חוסר תיעוד על שימוש ב P-headers.

בגלל שיש לי מספר מכשירים (חברות) אני נאלץ לחפש פתרונות יצרתים , עבור האנדרויד שלי השתמשתי בcsipsimple והנוקיה השתמשה בלקוח המובנה שלה.

כרגע אני מחפש פתרון מבוסס pjsip גם לנוקיה וגם לאנדרויד מהסיבה שלקוחות מבוססי pjsip ממשים לבד הכול ולא תלויים יותר מדי במכשיר (ואז הבאג המעצבן של E72 שלא איפשר הוצאת שיחה ללא חבילת data לא היה מתריד אותי).

עלויות - 
שיחה לוקחת בין 8K ל 24K לפי קצב הדגימה והפרוטוקול שאתם משתמשים בו, 
אם אתם מחייגים לרוב לקווים נייחים אין ממש סיבה לדגום מעל 8 (לא ניתן להשמיע widesample על קוו טלפון אנגלוגי).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה