יום רביעי, פברואר 08, 2012

הוצאת קיטור על ויקפדיה הישראלית

אין מה להגיד אני חייב להוריד את הכובע בפני האנשים שמצליחים להכניס ערכים ולהוסיף מידע לויקפדיה הישראלית.
זה פשוט מטורף אתה הולך אוסף מידע , מוצא תמונות שאתה יכול להשתמש בהם , מוצא מקורות מידע שאתה יכול להשתמש בהם ואז מגיע האדם התורן ומוחק את השינויים שלך או ערך מתורגם כי הוא לא רואה חשיבות ויקיפדית.

היה לי הרבה כעס בשבועות האחרונים בדר"כ אני מוסיף פה עדכון ושם עדכון קטן -  וזה עובר חלק, אבל השבוע איך שהוא כל עדכון קטן שהיה בויקפדיה העברית  הוסר (על ידי משתמשים שונים). אז  כן,  השינויים שלי בויקפדיה האנגלית מוסרים ואחרים מתקבלים - אבל אתה לא מקבל את ההרגשה שאתה חייב ללכת בנבכי הבירוקרטיה של הויקפדיה הישראלית.

שתבינו יש ערכים על אנשים ישראלים שפעלו בישראל בויקפדיה האנגלית ,הרוסית והאוקראינית  אבל בעברית לא.
יש ערכים על מדינת ישראל בויקפדיה האנגלית שאין בישראלית.

אמרתי לעצמי זה לא הגיוני אז בו נתחיל ונתרגם את המידע ומה אני מקבל ?

{{הגדרת חשיבות}} במילים אחרות הערך צריך להימחק.

זה לא נורא כל כך אילו לא הייתי משתמש לא רשום, הבחירה שלי לרשום בצורה אנונימית היא בחירתי.
והגדרת חשיבות לערך שנכתב ע"י אנונימי תוביל בדר"כ לדבר אחד (מחיקה).






.... הפסקה ארוכה ....






ואז כשאני עובר על ערכים אני דורך על נעץ - אני מחפש צורה טובה יותר לתאר את זה אבל דריכה על נעץ ללא נעלים היא הקרובה ביותר להרגשה שקיבלתי :

כן אני יודע שיש את אנשים טובים שאפשר לפנות אליהם לעזרה, אבל הרגשה שאתה מקבל לא טובה במיוחד כשאתה

נתקל בטקסט כזה בדף משתמש:

"אני סבור שיש להעדיף את המחיקה של הערכים האיזוטריים או כאלה שחשיבות האנציקלופדית לא ברורה מאליה. ערכים אלה גורמים נזק חמור למפעל ועדיף לנו בלעדיהם. כמו כן, אני תומך בנקיטת יד קשה מאוד עם משחיתים וסבור שעדיף לחסום אותם בלי חמלה; לצד המשחיתים הבורים קיים זן נפרד של טיפשים חרוצים שאין להם כוונות לגרום לנזק, אך בפעולתם הם גורמים לנזק זה. הטיפול באנשים כאלה גם כן צריך לכלול חסימה".

אם כך אתייחס לדוגמה זו:

 "אני סבור שיש להעדיף את המחיקה של הערכים האיזוטריים או כאלה שחשיבות האנציקלופדית לא ברורה מאליה" - 

אם לך לא ברור משהוא אתה יכול לשאול , אולי לנסות להבין למה ערך מסויים ראוי לכתבה אבל לא להוציא את האוויר מהמפרשים לאנשים. אני מבין כשמוסיפים תווית {{תרגמת}} אבל לא מחיקה או העמדה למחיקה.

"ערכים אלה גורמים נזק חמור למפעל ועדיף לנו בלעדיהם"

אם יש בעיה בערך כלשהו אתה מוזמן לתקן אותו, בצורה כזאת מי שעשה את העבודה הלא טובה ילמד להבא.
לא מתאים לך תיצור מערכות כמו LKML וגם אז ניתן לעבוד אבל לא בצורה כזאת.

"קיים זן נפרד של טיפשים חרוצים שאין להם כוונות לגרום לנזק, אך בפעולתם הם גורמים לנזק זה"
 
מי אלה אותם טיפשים חרוצים ? האם כל תורם חדש מבחינתך הוא בחזקת טיפש ובור. האם אתה באמת מאמין שזה יתן איזה שהיא התייחסות עם ניסיון להבין למה משהוא נראה לך לא ברור . הפעם האחרונה שראיתי התייחסות בסגנון כזה הובילה לכעס רב על מפתח והתנצלות פומבית שלו (תיאור ולא בויקפדיה העברית  (מפתיע לא ? )) השאלה מה זה אומר על ויקיפדיה הישראלית ?

--- עריכה ---

כשאני נותן האופציה של LKML כהדגמה אני באמת מתייחס לזה כך - אני יודע שלא כל פאטץ שאני שולח יכנס,
אני שמח לדעת כשפאטץ מסויים מתקבל (לפעמים הוא מגיע למקום אחר במקום לקרנל) אבל אין הרגשה של ביזבוז.

צורת העבודה ב LKML לטוב ולרע נותנת לך את ההבנה שאתה עושה פה משהוא שלא בהכרח יתקבל (גם לא שינוי קטן) אבל איכשהוא ההרגשה טובה יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה