יום שלישי, ינואר 24, 2012

אתם מוכנים להוציא את היד שלכם מהארנק שלי ?!

התחלתי לבדוק מנהלי הסיסמאות (key chains / password managers)  עבור הדפדפן שאני משתמש בו רוב הזמן (אני שומר חסד נעורים ל Firefox) נשמור את העבודה שאני לא מחזיק עוגיות (רגילות או פלאש) וקיבלנו מתכון שמצד אחד רוצה לשמור על פרטיות ומצד שני על קלות השימוש.

אני יחסית אוהב את kwallermanager שהוא די מותמע כחלק מהסביבת KDE, אז לקחתי את הפלאגין הבא לסיבוב (מקשר בין kwallet ל firefox / iceweasel).

מטיול בחלק מהאתרי החדשות ראיתי כי כמעט כל שרת דוחף יד לארנק שלי, ויש אתרים כמו טמקא והארץ שמבקשים סיסמאות יותר מפעם אחת.


האתרים מנסים לגשת לסיסמאות ששמורות בדפדפן כל כך הרבה פעמים שכמעט ולא ניתן לגלוש בהם מרוב בקשות.

אני חושד שמדובר על בקשות גישה בשביל כלי Google וכלי facebook , שזה באמת מוזר שהאתרים האלה מנסים לגשת לארנק שלי כאשר אני הוא המוצר.




מרוב בקשות פשוט נטרלתי את הפלאגין - כי כמעט אי אפשר לגשת לאתרי חדשות (פרט ל slashdot ו  boingboing שביקשו רק פעם אחת).


המטרה שלי היא לאפשר גישה לססמאות פרצוספר רק במקרים מאוד מיוחדים (כשברור לי מעל כל ספק, ואני בטוח מאוד שאני באמת רוצה להתחבר לשירות). אולי למשהוא פה יש רעיון איך להתמודד עם זה ?

תגובה 1:

  1. זה פשוט מאוד. תחסום דרך Adblock תסריטי צד שלישי של פייסבוק.
    לקלינגר יש רשימה שחוסמת אותם ועוד הרבה תסריטי צד שלישי, אבל אפשר לחסום ידנית.

    השבמחק