יום שישי, דצמבר 16, 2011

עוד צעד אחד לקרב את הנייד לנייח

התרגלתי יותר מדי לעבודה כשיש תקשורת ועם מחשב יחסית חזק - 

נגיד אני שיש לי כ 1000 אנשי קשר (תמונה , אתר , חברה קשרים ... ) יש לי כיום בעייה לעבוד עם הרשת נופלת:
חלק מהמידע מאוחסן ב Google.
חלק מהמידע מאוחסן ב Facebook.
חלק מהמידע מאוחסן ב Linkedin
יש המון מידע שיושב בCRMים הארגונים.
אהה ונכון יש גם מידע לוקאלי שאני כמעט לא מעדכן (* מחכה שיתקנו כבר באגים מטיריפים).

אילו היה לי פתרון שהיה מאפשר לשמור על המידע בצד שלי בלי לדאוג יותר מדי זה היה מצויין.

מה שאני עושה לפעמים כשאני יודע שאני יוצא לנסיעות ללא תקשורת זה פשוט לבצע export ו import שזה ממש לא תענוג גדול כשאתה עובד ב akonadi.

כשהיה לי מכשיר שתמך בדחיפת מידע משרת אם זה funambol (שאני לא ממש ממליץ ) ואם זה libsynthesis (שהשתמשתי בו בשביל ליצור שרת לעצמי) תמיד היתה לי בעייה עיקרית : 
אני צריך להשתמש גם ב backend לסנכרון (mysql/ ms sql / filestorage ) 
וגם להשתמש ב backend אחר שאפליקציות מהמחשב הנייד צריכות להסתנכרן מולו - אני שומר לפחות פעמים את המידע.

בשביל להתמודד עם הבעיה הזאת ב 2009 אני וחברים יצרנו פרנקשטיין קטן שאפשר לבצע הזדהות , סינכרון קבלת מיילים מנקודה אחת. 
הבעייה - הסביבה היא מאוד רגישה לבעיות - אם השרת נופל לא היה ממש אפשרי להחזיר את המידע מממה שסונכרן.

על מנת לפתור בעיות של מידע כפול יצרתי פנקס כתובות ע"ג ldap , שירות מיילים ע"ג currier וסינכרון יומנים ע"י davmail.
לאחרונה אני רואה שהמצב הזה השתפר - היום מערכות ה PIM מאפשרות שיחזור טוב יותר (פרט לאנשי הקשר ).
נניח ואני מחזיק את אנשי הקשר שלי ב מערכת הקבצים מספיק בשבילי לבצע export ל vcard3 ולדחוף את הקבצים לתיקייה המערכת תדע להתמודד עם זה.

אבל אנחנו משתמשים בakonadi והמצב שם יחסית שונה - 
אקונאדי היא הסביבה האחראית על ניהול המידע והיום המערכת לא ממש  יודעת לעבוד מול מספר מופעים : 
כל מחשב , מכשיר סלולר מתחבר לinstance שלו ועובד מולו.

הבעיה הזאת נתנה רעיון פיתוח לחברה של Kolab ולפי הפירסום הם הולכים לפתח שירות שיאפשר עבודה של מספר מכשירים כלפי סביבת PIM מסונכרנת - 
בצורה כזאת גם המחשב הנייד שלכם יעבוד מול ה ACS (Akonadi Control Server) וגם מכשירי הסלולר שלכם יסונכרנו מולו.

היתרון בפתרון הזה יחסית ברור - אין לך צורך במידע כפול , אקונאדי אחראי לעבודה ולקבל המידע האירגוני מהשרתים , והמכשיר הנייד שלך מסתנכרן מול שרת האקונאדי במקום שרת אחר.

רגע זה נראה לכם מוכר ? נכון .. ראינו משהוא כזה כבר פעם זה לא בערך מה ש QMF ניסה לעשות פעם ?
אז אולי בנקודה כזאת אפליקציה שבנוייה  ב QMF תעבוד מול אקונאדי במקום מול השרת .. (כן בסדר.. ).


אבל משהוא שאנחנו פחות מתייחסים עליו זה היכולת להפריד את שירות ה אקונאדי מהמחשב הנייד שלכם -
המון אנשים כועסים על צריכות הזיכרון והצרות שאקונאדי עושה לנו , תוסיפו את הבאגים המטיריפים שמוחקים את כל תיקיית המיילים שלכם / תקיעת ה IDE שלכם בגלל בעיית תקשורת וקיבלנו הרבה אנשים מאוד מאוכזבים.

נ.ב.
לפי פירסומים זרים syncevolution יודע להתמודד עם מספר מערכות PIM ולדחוף את המידע .
(*) - מאז השידרוג ל QT4 לקוח הכתובות האהוב עלי עובד בצורה גרוע מevolution :
אם אתה צריך לבצע merge , find duplicate אתה חייב להשתמש באפליקציות חיצוניות.
הרבה מאוד מידע הוסר והלך לאיבוד - הסכמה של kaddressbook ב kde4 שונה מkde3.

אני באמת חושב שצריך לחזור להשתמש בסכמה של מוזילה לאחיסון מידע כי היא יחסית לא משתנה יותר מדי, אבל הלקוח של מוזילה לכתובות לא מאפשר עבודה עם מספר נקודות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה