יום שבת, נובמבר 26, 2011

האם אקונדי היא התשובה שאנחנו מחכים לה בנושאי CRM?

 היום כל חברה מייצרת ומשתמשת באיזה שהיא מערכת CRM.
בין עם זה Microsoft Dynamic Crm  / Sugar Crm / HighLearn / Rashim systems או כל מוצר אחר, לרוב המערכות היתה תמיד את אותה הבעיה :
הם מותאים מאוד לממשק וובי (ובמקרה הטוב יפתחו ויצגו במשהוא שונה מ IE על גבי וינדוס).
בשנים האחרונות אפשר לראות פתיחה לעוד אפשרויות גישה בצורת webservices או ממשקי REST.

הבעיה אף אחד לא שומר על תבנית של אחרים כל אחד יש לו התנהגות שונה.
לכן framework שיכול לתפקד כרכיב ביניים הוא חיוני (אתה משאיר את הלוגיקה במקום אחד ומוריד כפילות קוד).

דוגמה מצויינת שאני משתמש בה רבות הינה אקונאדי (Akonadi) , אמנם היא נועדה לשמש כפתרון pimי מוצהר היא מתפקדת טוב גם כלפי נתונים אחרים. הדבר החשוב בה זה ההתממשקות שלה כלפי סביבת העבודה:
אמנם היום היא רק תומכת ב KDE (במוזילה עדיין מחכים לאביר על המקלדת הלבנה ) אבל בגלל שהיא כבר עובדת בwindows וההפצות החביבות עליכם היא יכולה לשמש כפלטפורמה יחודית.


אבל מה באמת חשוב בסביבה כזאת ?
לשם הדוגמה אני רוצה לחבר את YetAnotherCrm לסביבת עבודה מסויימת:
אני צריך לכתוב ניהול אנשי קשר , סיסמאות , יומנים , TODOs ועוד לפרספר את הקוד וזה לפני שבכלל נגעתי בלוגיקה של הנתונים.

באקונדאי אני פשוט יורש את את המחלקות הנדרשות ומבצע קריאות לספרייה שלי שמתקשרת ל
YetAnotherCrm.
העובדה יורדת מימים לשעות בודדות (כאשר יודעים איזה קריאות צריך לעשות ).
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה