יום שישי, נובמבר 18, 2011

מתי יהיו פה חברות תקשורת עם קצת אחריות ?!

זוכרים אותי ? נו הנודניק הזה שמציק על למה יש לי ניתוק כל רבע שעה 20 דקות על התשתית ? 
כן נו הקקה הזה שישר מראה לכם שמגיע RST על חיבור או שזורק כל מיני מילים מוזרות על זה שבדיקת ה ICMP שלכם מזוייפת ? נו זה שמסרב להצעת שידרוג חיבור בטענה שאתם לא מסוגלים לספק לו את המהירות... אז נשבר לו.

אני מהנודניקים שצריכים את החיבור שלי לא לצפות ביוטיוב / ynet  ושאר שירותים מוכרים אני צריך לעבוד עם הקו שלי. אז עם אתם מפילים לי את החיבור אני מרגיש את זה הייטב:
בעוד אדם אם IP קבוע מפסיד כ 1-30 שניות על חיבור ניתוק אנשים עם vpn מפסידים בערך כשתיים שלוש דקות לכל ניתוק:

מתחלף ה IP חיבור ה vpn נופל
קבלת וחיבור IP חדש - ~ 30 שניות (ppp וזה עוד כשיש לי מזל).
הDNS צריך להתעדכן עם ה IP החדש עד דקה
חיוג והתחלתphase1 - כישלון ראשון (בגלל שהIP שונה בשרת המאזין ) 15 שניות
צד שרת צריך לעדכן קאש (תלויי בציוד אבל אצלי זה לוקח עוד כ 5 שניות).
ניסיון שני של phase1 ו 2 וחיבור  במקרה הטוב שלושים שניות.

זה לא נשמע נורא כל כח אילו היה ניתוק אחד ביום , אבל מה קורה כשיש ניתוק כל שעה שעתיים ?
כמובן בזק שולחים אותי לך תחליף מודם (למה @#$ אבל בסדר ...).

טוב אילו הייתי צריך סתם את את החיבור זה לא היה נורא אבל מה קורה כאשר אני צריך באמת לעבוד ? 
עם על בעיות ב skype אני פשוט עובר לטלפוניה קווית (*)  אז בעבודה יש לי בעייה.
כאשר אני מחזיק חיבור RDP למכונה מסוימת והחיבור נופל התהליכים הפנים ממשיכים לעבוד (תודה לאל) אבל אפליקציות שדורשות תקשורת נופלות (למשל xcopy  , עדכון בסיס נתונים וכו').

הדרך שמצאתי לעקוף את הנושא זה כאשר אני חייב להשתמש ב CIFS לבצע זאת לא מתוך חיבור ה RDP אלא מבחוץ. זה יותר איתי , זה פחות מאובטח אבל .... במצב של חיבור בעייתי אפשר להמשיך להעתיק קבצים.
הדגלים החשוב הוא  : Z (דרך אגב c כבר לא עובד ).
דרך אגב למרות ש robocopy טוען לעבוד כrsync (בנושא של יכולת ההמשך) אבל אני רואה כי הוא לא מצליח לבצע את העתקה מחדש (מעצירה).
העתקת קבצים ב vnc                 - חותפים sigsegv על כל פיפס של תקשורת.
התעקת קבצים ב pcanywhere  - יחסית שורד.

בנושא בסיסי הנתונים לא מצאתי פתרון.


למה אני אומר שבדיקת ICMP מזויפת מבחינת זמן ? יש לי מספיק ניסיון (וגם חברים שעבדו בחוות וסיפרו) שתמיד יש תיעדוף ל ICMP (אני כבר לא מדבר על תאוריה אלה על הגדרת הנתבים עצמם).


*אני לאט לאט יורד מRTP שעובר בקו vpnי בגלל בעיות תקשורת: בעולם אידאלי שיחות היו יכולות להיות נקיות ונשמעות טוב גם ב l2tp  / ipsec אבל ... חיבורים נופלים , תעדוף תעבורה ואתה מקבל פשוט זבל של איכות קול.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה