יום שבת, אוקטובר 15, 2011

Why I hate Win7

אני יודע שיש אנשים שמאמינם באמת ובתמים כי ב WIN7 התחזוקה היא פשוטה.
מכיוון שאני צריך קצת יותר מלפתוח פיירפוקס ולגשת ליוטיוב / Ynet הצרות שלי התחילו .
מי שחושב שקשה לעבוד עם דביאן / גנטו מוזמן לקחת כוס תה טוב ולהתכונן לתהליך ארוך של מדריכים / הגדרות קצת וודו והברה כאב ראש להבין איך אני באמת עובד עם המערכת הזאת.

נתחיל מהשאלה הפשוטה מה זה לעבוד ?
אני מתכנת וככזה אני זקוק שמספר שירותים יעבדו כמו שעבדו לפני כן :

  1. L2tp + IPSec
  2. כתיבת והתקנת התקני הינע לא חתומים
  3. ניהול הרשאות 
  4. Firewall ששומר על ההגדרות שלו.

1. לכל מי שיש משרד בבית או עובד מהבית נהנה מאחד התפרונות הקיימים להקמת VPNים.

יש הרבה כאלה (פתרונות) אבל כאשר יש צורך בתמיכה במערכות שונות בדר"כ בוחרים באחד מ(l2tp/pptp ) נחשו איך הופתעתי לגלות שכאשר יש שימוש ב l2tp/ipsec מאחורי NAT אני צריך לעסוק בוודו (עריכת registry) או לקרוא לשדים בשביל לקבל עליי את התעודה המיוחלת (עבודה עם certificates)

2. נכון דריברים ממקורות זרים זה פויה ..
אבל אנחנו מפתחים דריברים לקרנל (לא רק ווינדוס) ואנחנו לא תמיד רוצים להתקין דריבר חתום (ככה כי אנחנו רוצים) אנחנו צריכים להפעיל כלי מוחבא בשביל לאפשר לי לעשות מה שאני רוצה.

3. זה קצת יתרון טוב -
חסל סדר אנשים שמתמשים במשתמש root/administrator פשוט מפעילים UAC.
אנשים לא רגילים לזה , אין לזה סוף.
אם אני כבר מתחבר כאדמין אני באמת לא רוצה להפעיל עוד תוסף בשביל לגרום לתהליך לרוץ עם עוד הרשאות רק בשביל ביצוע פעולה (מישהוא אמר apparmor ?) רק תראו שיש 147K תוצאות בחיפוש על הנושא.
4. שמירת ההגדרות.
הגדרת פעם אחת חומת אש - אתה מצפה שהיא תעבוד תמיד באותה הדרך ... אבל ...
בכל פרופיל רשת הגדרות רשת ישתנו (חומת אש , הרשאות גישה ,שיתוף ומה לא ).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה