יום שלישי, אוקטובר 12, 2010

משהוא דפוק בפרצוספר

והנה עוד אובדן פרטיות חדש בפרצוספר.

זוכרים שאני לא מעלה תמונות ומסרב לתאגים ? אני דואג לפרטיות שלי אני משתמש ברשתות חברתיות בשביל עבודה ושמירת קשר.
מה לעשות הרבה מהדור הצעיר לא מוכנים לשמוע על XMPP או מייל מוצפן (כמה שאני מחכה לפזורה) אז אני נאלץ להחזיק פרופיל פרצוספר לינדקין ועוד מספר אחרים.

לפני מספר ימים פייסבוק הודיעו כי ניתן יהיה לקבל את כל המידע שלך מהשרתים באמצעות קישור מיוחד , בגלל שאני אוהב להחזיק גיבוי של המידע שלי החלטתי להוריד ולהוסיף אותו למה שיש לי מ linkedin.
הרי בעבר נאלצתי להתממשק מול pidgin ואחרים בשביל לקבל מידע אז למה לא לקבל יש את המידע ארוז ומוכן (ובלי שום מגבלות של זמן בין קריאה לקריאה).
אולי לא אצטרך להריץ כל פעם gocr על תמונה שמגיעה מדף של חבר בשביל לקבל את כתובת המייל ?

בחרתי לבדוק איזה מידע קיים שם ונדהמתי לגלות שאני חייב לזהות אדם בתמונות (משהוא מרשימת החברים שלי) אבל ניחה 1 מדובר על חמישה אנשים שונים שאתה מזהה את פרצופם בשביל מאגר מידע של מישהוא. יכול שהאדם תייג את התמונה ויכול ללהיות שלא הנק' היא שהאתר מבקש ממני לזהות תיוג. מעניין לדעת עם התמונות שמוצגות עובדות תחת ההגדרות הפרטיות של האנשים.
....


....

האם בשביל לקבל העתק של המידע מפרצוספר אתה צריך לבצע זיהוי תמונה של אדם המצויי ברשימת החברים שלך מישהוא אמר face.com ? התמונה איננה מתמונות הפרופיל אלה מהתמונות האישיות של האדם.כלומר על מנת שאני אוכל להוריד מידע אישי שלי אני צריך לפגוע בפרטיות של אדם אחר ובכך לעזור לחברת face.com (אני מאמין שהם קשורים לנושא כי זה ה killerapp שלהם) ואחרים בשביל ליצור או לבדוק עד כמה אלג' התמונה שלהם טובים מספיק.

בנוסף אני באמת לא יודע איך זה הולך להסתדר עם חוקים מקומיים ואיך זה הולך לעזור לפרטיות של אנשים כאשר יש התנגדות מקומית עזה נדש צילום וזיהוי של אדם ע"י רשויות ובאה חברה חיצונית ומעודדת אדם לבצע פעולה שאני לא יודע עד כמה היא חוקית.

תודות לקורס מערכות זמן אמת היום כל ילד בן 12 יכול להרים מערכת לזיהוי תמונה - אתה צריך 100 תמונות של אדם בשביל לקבל נגזרת (סילואט) על מנת לבצע זיהוי באימות של 90%.
בוא נחשוב כמה תמונות יש לכל אדם בממוצע בפרצוספר ? נכון שיותר מ100 ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה