יום שבת, אוקטובר 09, 2010

כשאתה מקבל טלפון לעזרה מהקריות בנושא לינוקס ..

אך איזה הרגשה טובה ,
אני משתמש FOSS מזה מספר שנים וכבר הגעתי לשלב האחרון (לא דוחף לא אכפת לי מה האחרים עושים), והנה פתאום טלפון מהקריות מבן אדם שלא יודע על הקרנל וההפצות מסביב מתקשר ומתחיל לשאול בנושא לינוקס.

הצטערתי שאין לי אפשרות להשיג את ה KVM שמאפשר להתקין אצל לקוח (אבל אני מת להשיג אחד כזה) אז הפנתי את הבחור לhaifux מקווה שיקבל את העזרה ואם לא שם אז לפחות במקום אחר.

הKVM (אני לא יודע עם זה השם המתאים) היה מכונה המחוברת :
למקלדת + עכבר
מכונות עליהן שולט.
כרטיס רשת שאפשר להתחבר מרחוק למכונה.

היתה תוכנה קניינית (סורי זה היה בימי הXP העליזים) שנתנה גישת מסך ומקלדת למכונה (remote desktop) , רק בשונה ממה שאני מכיר איפשרה גישה לכל מכונה המחוברת אליה ישר מהעלייה .
כאשר ניסתי להתחבר על הIP הזה עם התוכנות שאני מכיר (vnc/krdc/Remote X logins ) שום דבר לא זיהה את הממשק.

תגובה 1:

  1. אני מכיר את ההתקנים הללו בשם KVM-IP. בפעם האחרונה שנדרשתי להתעסק במכשירים כאלה, היו להם תוכנות לקוח עבור לינוקס, וגם ממשק דפדפן מבוסס Java Applet, אבל הם לא עבדו בצורה מושלמת (ליתר דיוק לא עבדו בכלל!), והייתי מפעיל מכונת ווינדוס וירטואלית בשביל להפעיל את התוכנה ולהתחבר למכונות מרוחקות.

    כאן המקום לציין שאפילו התוכנה הקניינית ל־Windows שמגיעה עם המוצר לא ממש נוחה לשימוש.

    השבמחק