יום רביעי, אוגוסט 25, 2010

של מי הזכויות על פרוייקט הגמר האקדמי שלי ?

בשנה האחרונה אני מציק לכל מי שאני יכול בנושא של פרוייקט סוף תואר בהנדסה,
המטרה שלי פתרון חופשי לבעיית פריסת רשתות.
במילה חופשי הכוונה שהמימוש ישוחרר תחת רישיון GPL, והמחקר תחת AFL או מקביל לו.
למה ?

כי ידע נועד להיות חופשי ולא סגור.
די מזמן אני מכיר את הבעיה של "של מי הזכויות על פרוייקט הגמר שלי ?",
אתה סטודנט להנדסה שעושה מחקר ? חשבת פעם אם תוכל להפוך את זה לחברה אחר כך / לשחרר את המחקר ברשיון כל שהוא ? או אולי למנוע קבלת פטנט על מימוש של המחקר (לך תדע איזה חברה תורמת לך למוסד שאולי מקבלת איזה שהוא יד בפטנטים שיפותחו במוסד).

אז התחלתי לגשש בנושא וגיליתי שהמצב טוב יותר ממה שחשבתי, מתברר שלפחות אצלנו ברירת המחדל היא לא כל הזכויות בידי המוסד אלא שיש עם מי לדבר.
טוב האמת כשמעתי את זה הבנתי שעדיף לזנוח את המחקר שאני עושה ולעשות אותו אחר כך / לשחרר לחופשי בזמני החופשי.

אבל מפתיע אותי הרי יש כל כך הרבה פרוייקטים שמתמשים בקוד GPLי , איך זה ניכנס עם החוק שעכשיו שהגכויות הן של המוצר ? (יצרה נגזרת מקוד GPLי).

אתה בשנה ג' לפני פרוייקט ? תשאל את השאלה ואולי תשנה משהוא ....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה