יום ראשון, אוגוסט 08, 2010

על נגישות כתיבה ועוד כמה דברים ..

השנה בגלל אילוצי זמן לא פניתי לעומר זק בהצעת עזרה (בשונה משנים קודמות).

מניסיוני כסטדונט ניתן להקליד הרצאות (הייתי מקליד בלייב הרצאות בCalculus) והשנה נתקלתי בפעם הראשונה ברעיון שימוש בIRC. בדרך תמיד השתמשתי בOO על מסך שאחרים רואים.

בשנים האחרונות אני רואה את עצמי יותר ויתר מתחיל לראות כי הקלדה ב OO עדיפה על פתרונות אחרים:
כשאני עובד בLatex לא כל אחד מבין ומסתדר.
פתרונות של סביבות אחרות יותר מדי איטיות בשביל לתת מענה גם בשבילי (שמירת המידע בקובץ), וגם להצגה זו גם אחת היסבות שאני לא משתמש בגירסה האחרונה של OO (זמן תגובה גבוהה מדי להפיכת נוסחאות).

השנה רציתי לטפוס מספר אנשים שעוסקים בהנגשה (כבדי שמיעה) - לא הצלחתי למצוא אף תוסף הממיר לברייל את המסמכים שלי בלייב (מה שיהיה מאוד מעניין עם היה לי גם חיבור למסך שנותן את זה).

אחד הדברים שלי אישית היו חסרים היה שידור כתוביות עבור כל האנשים של הנאמר, אבל השידור היה חייב להיות של מספר אנשים קטן (למנוע רעש מיותר על המסך).

בAP08 אני וגיא השתעשנו ברעיון של שימוש בסטרימינג (באמצעות motion) של ההרצאה במספר חלונות:

בזמנו הגענו למסקנה של שימוש במצלמות רגילות (אל webcam) מחייב התאמה יחסית קשה (צריך לוודא כל מצלמה מראש) והיו בעיות סנכרון של קול (היה delay על המכונה שלי).

וכאשר משתמשים בממשק USB2 חייבים controller עבור על מצלמה ובנוסף יש מקסימום של שמונה מקורות קול למכונה (באג בקרנל 2.6.26 עד 2.6.29).
בסופו של יום בעקבות בעיות רוחב פס לא היה שימוש ב AP08 בנושא אבל זה יכול להיות משהוא טוב ל AP11.


2 comments:

  1. מה זה? איך אפשר לקרוא את זה? למה אין לך RTL בפוסט?!

    השבמחק
  2. אתה צודק , משום מה בלוגר החליט להפוך את הכל...

    השבמחק