יום שני, אוגוסט 02, 2010

איך לצפות בשידור של הרצאות ודיון מוזר

כבר כמעט חודש מתנהל דיון ברשימת התפוצה #linux-il הנושא די פשוט : משתמש לינוקס ביקש עזרה איך לראות את שידור ההרצאות בvirtual tau.הוא קיבל כיוון של או לכתוב לבד תסריט בשביל לראות / להוריד את הסרטון לאחר שימוש בזיהוי האישי שלו.
מכיוון שיצא לי לעבור עם מספר ספקי תוכן שמבצעים זיהוי שלפעמים לא בדיוק עובדים בFirefox על לינוקס, נתתי כיוון כי לי כבר יש ניסיון איך לאפשר :לפעמים יש בעיות של JS או דרישת שימוש בWMP או סתם קוד דפוק או הגדרה חסרה בצד הלקוח. נכון זו לא צורת ברירת המחדל (שימוש בIE על וינדוס) אלא שימוש בכלי שמתאים לצורך (בין עם זה יהיה תסריט greasemonkey או סתם perl module שיאפשר ניגון). אבל בכל מקרה זה מה שצריך להגיע לשואל (פתרון טכני לאיך לפתור בעייה).

ואז הגיע הפיצוץ הועלה נושא של זכויות יוצרים (מעניין איך שימוש בכלי שונה פוגע זכויות אלו), ושוב פעם ניתנה תשובה ממלכתית בעייתית בלשון המעטה. אותי מפתיע שהדיון לא הופך לשירשור פלצת (אויי אני מרגיש כמו טרול) הרי מי לא נתקל בשרות לקוחות שאמר לו שאסור לו לחפש פתרון במקום אחר או יותר נכון איך לא הועלה כבר תסריט שפותר את הבעייה.

לכותב המקורי הייתי ממליץ כמו כן לזרוק מבט על vlc-mozilla-plugin ושינוי של ההגדרות FF לניגון ברירת מחדל באמצעותו (about:config):

בערך network.protocol-handler.app.mms לשים /usr/bin/vlc ו ב network.protocol-handler.external.mms לשים true
כמו כן להגידר את :
network.protocol-handler.app.rtsp
ולמעשה להגידר עבור על פרוטוקול שהמוסד משתמש בו (אני לא סטודנט שם לכן אני לא יודע במה הם משתמשים) הנה רשימה קטנה.

דרך אחרת היא mediaplayerconnectivity .

אני מקווה שפתרון זה ניתן לפחות בצורה אישית לאדם מ Help Desk (אולי הוא אפילו צריך להיות בFAQ).

טוב אני מקווה שלא חושבים שאני מנסה לפגוע בזכויות היוצרים אני פשוט מנסה לעזור לבן אדם לצפות בשידורים.

ללא קשר ל TAU
דבר נוסף שאני מאמין שצריך לעשות בכל פנייה לתמיכה צריך לשלוח העתק לרשימת תפוצה או משהוא בסגנון בסגנון.

בנושא של הורדת הסרטון כפגיעה בזכויות היוצרים.


לאנשים הלא טכנים כל "צפייה" היא הורדת חלקי הסרט למחשב והקרנתם, בכל מקרה מתבצע שמירה מקומית ההבדל הוא שיש אנשים שלא מודעים לכך. בדר"כ הנגן מוחק קובץ זה אחרי הצפייה (מה שאפשר גם להגדיר).

מכיוון שכבר קיבלתי איום מרומז בתביעה בעבר (אחרי שאמרתי כי מידע לא מוצפן נשלח בplain text ב HTTP) ישר שלחתי לרשימה הודעת הבהרה ולמה זה לא נוסף לדיון זה כבר אני לא מבין ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה