יום ראשון, יולי 04, 2010

לא יותר פשוט להשתמש בcups ?

אני באמת לא מבין מקומות,

יש לכם מערכת להדפסה , היא קיימת בעיברית (*), קיימת בכל הפצה וקיים ממשק מתורגם ומסודר (כולל CSS לעיברית).
היא מאפשרת כמעט לכל לקוח בלי לשבור את הראש להגדיר מדפסת שתעבוד תמיד והכי חשוב תאפשר הדפסה גם ל PDF גם לכל מדפסת שיש לכם, נותנת להתממשק למערכות בילינג (pykota לדוגמה).
כיום ניתן להתקין פתרון תוכנה זה על windows , כמעט כל הפצות הלינוקס הקיימות (אני לא מכיר אחת שלא תומכת אבל משאיר פתח), וכמובן Mac.

המערכת כו פשוטה לשימוש שאף מספר מוסדות שלטון משתמשות בה, למעשה אני זוכר איזו גברת שלא היה לה מושג במחשבים שעבדה עם cups בלי שום בעייה.

Cups מותקן ומגדר פעם אחד (וכמו כל מוצר טוב אחר) פשוט עובד, אני לא זוכר יותר מדי בעיות איתו - פרט לכאשר היו לקוחות זועמים כאשר חדר השרתים שלהם נפל (הפסקת חשמל) והם לא הבינו למה השרת שלהם לא עובד.
ללקוחות לא אכפת איך זה עובד, הם מתחברים לדומיין (או מריצים תסריט התחברות בsamba) ומקבלים מדפסת. יש מערכת אחת שיודעת לטפל בהדפסה של כל אדם ואף בשימוש בplugin מסויים מאפשרת לשלוט על כמות ההדפסות.

בכל מוסד (הנה דוגמה מאב"ג) מישהוא קם ומסביר מה אתם צריכים לעשות (אם הוא לקוח), אבל ברמה מערכתית הדבר כל כך פשוט להגדרה (כך שכל משתמש יקבל הדפסה פשוטה בלי לתקוע את המחשב ליד המדפסת). האמת גם אני כתבתי אחד ופרסמתי בscese (סורי כתובות מקומיות).

כן אני מאוד בטוח שמאוד קשה להוסיף מדפסת בטסריט התחברות מהצורה של :http://ip:631/classes/CLASSNAME (אני לוקח בחשבון שיהיו הרבה משתמשי וינדוס) ובשביל המנהל העצלן הנה הסבר.

אז בבקשה ממך מר מנהל מערכת תתקין כבר cups שכל סטודנט יוכל להדפיס גם מהבית , גם מהמעבדה או מהנייד שלו.
יש מעט מדפסות ולתקוע מחשב רק בשביל אדם שצריך לפתוח את ההדפסה ... , זה פשוט סיוט אחד גדול.

(*) למרות שבשביל להתקין התקנה בעיברית צריך לבנות את החבילה לבד קפלן בבקשה תעשה חבילה במיוחד לזה.

2 comments:

  1. ושכחת להגיד שזה עובד גם במאק (אפל קנו את קאפס).
    וגם מווינדוז אפשר לגשת לזה ולא רק מלינוקס או מאק...

    השבמחק