יום ראשון, יולי 04, 2010

מי נתן לו רישיון ?

לפני מספר ימים נוצר פטיל-פלצט ברשימת דיון scese לאחר שדרשתי רישיון תוכנה או קוד מקור.
הסיפור - אדם המנהל אתר (מסחרי?) שלח קישור להורדת תוכנה לשימוש כלל רשימת התפוצה, עם הזמנה לשימוש לכל האנשים, לאחר שהועלו שאלות הבהיר כי הוא אוסר על אנשים ששאלו שאלות להשתמש בתוכנה זו.
העלתי דרישה לקבל רישיון שימוש כי זה הנוהג בנושא (לא משנה איזה רישיון רק רישיון כלשהוא), וכמו כן ביקשתי שיפורסם קוד מקור (נו איש קוד פתוח או לא).הסיבה אני ממש לא רוצה להתחיל לשבור את הראש מה ואיך מותר לי לעשות עם תוכנה.
אכשיו אני מתחיל לחשוב מאיפה הנוהג הזה מגיע? האם זה רק הרגל שלכל קוד יש רישיון ? האם עד כדי כך הורגלתי ע"י eula שאני דורש את רישיון שימוש לכל דבר. או שאולי התרגלתי לראות GPL בכל דבר שסטודנטים או אנשים שתורמים לקהילה משתמשים.
נ.ב
הבן אדם סירב לפרסם את הקוד, בסופו של דבר הוא נתן את הבא:

מותר להשתמש בתוכנה כמשתמש ,אך כל נסיון להעתקה ו/או שימוש בקוד המקור או חלקים
ממנו אסורים בהחלט והם מוגנים בחוק לקניין.

תהרגו אותי אבל אני אישית לא הייתי מתקרב לתוכנה שזה הרישיון שלה ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה