יום שישי, יוני 25, 2010

להשתמש במודם סלולארי למה אני לא אבחר בסלקום

פעם גלשתי באמצעות extreme-wifi, אחרי זה ביקרתי אצל הוט ובזק ועכשיו אני חושב לנסות ולהעביר את כל הגלישה שלי לגלישה סלולארית. לכן החלטתי לעבור כל חברה לבדוק עם החוזים (ככה שבשונה מאחרים אני לא אהיה מופתע).
מה שאני צריך זה פתרון מלא לכל צרכי הגלישה שלי:

  1. תעלות :
    • ssh לשרתים בחו"ל.
    • ipsec
    • vnc
    • rdp
  2. צפייה ב (מבוסס flash ):
    • megaupload
    • youtube
    • zshare
  3. הורדה מ : rapidshare (למתלהמים בדר"כ חומר לימודי ברשיון CC-BY-SA גם עולה לשם).
  4. תקשורת VoIP : באמצעות SIP ו IAX2 גם P2P וגם מבוסס שרת.
  5. גישה באמצעות tor.
  6. עידגוני חבילות deb ו rpm (שרתי המקור בישראל).
  7. IM:
    • שרתי Jabber.org ו Jabber.com
    • GTalk
    • facebook.com
  8. דוא"ל: גישה באמצעות IMAPS ו POP3s.
  9. Webdav
  10. גישה לרשתות חברתיות.

בנתיים חברה אחת קיבלה מספר נקודות רעות בתחום התמיכה. אבל בגלל שסנדרה מפניות הציבור עשתה עבודה ממש טובה
החלטתי בכל זאת לבדוק את החוזה איתם.

ההתחלה היתה מבטיחה :
על החבילה של המודם קיים הערך 7.2 הורדה אולם בחוזה מצויין הערך 2.8 הורדה 1.2 העלה, זה כמו לקנות פרארי בשביל לנסוע לירושלים לא משנה כמה מהיר אתה תחכה בעלייה כמו כולם (אני לא מאלה שאומרים שהם תמיד ממלאים דלק ב100 שקל).

המשכתי הלאה ופשוט החיוך היה מרוח על כל הפנים ביצעתי העתק הדבק (מצטער אם חסרות אותיות קפלן באג של עיברית ב okular לטיפולך..) וקיבלתי את הטקסט הבא (לקוח מפה) -

קצב העברת הנתוני המפורט בטבלה הינו הקצב המירבי
בתנאי האופטימליי . הקצב אינו מובטח, אינו קבוע
והוא מותנה בגורמי שונים , לרבות סוג המכשיר\מודם ,
זמינות וכיסוי הרשת הסלולרית והעומסי על הרשת
הסלולרית.

טוב אני יודע שיש בעיות קליטה, ויש חורים אבל יש בעיות מהירות בגלל תשתית זה מעצבן...
סלקום שומרת לעצמה את הזכות להאט באופן יזום את
קצב העברת הנתוני בכל מקרה בו האטה זו נדרשת
לצור ויסות עומסי ו\או לצורך אי פגיעה במשתמשי
אחרים .
באמת? אבל אמרתם שאתם לא מגבילים מהירות , מישהוא מכיר את המושג Net Neutrality, אמנם אני לא עורך דין אבל עד כמה שאני יודע זה לא בדיוק מוגדר באיזה שהוא חוק שהם יכולים לפגוע במהירות או לשנות את המהירות.

מבלי לגרוע מהאמור לעיל תהיה סלקום רשאית להאט
את קצב העברת הנתונים לפי שיקול דעתה בכל שירותי
בה עושה שימוש הלקוח ו\או במקרה של שימושP2P
בתוכנות שיתוף קבצים ו\או בתוכנות בה מועברים
קבצים ו\או תכנים בין משתמשי שונים . כמו כן תהא
סלקום רשאית להאט את קצב העברת הנתוני במקרה
בו לקוח עושה שימוש העולה על פי שלושה מהכמות
הממוצעת של לקוח ברשת סלקום ו\או במקרה בו כמות
השימוש של הלקוח מפריעה לפעילות הרשת ו\או
למשתמשים אחרי ברשת.


מישהוא אמר DPI ??!?!?!
אם כל הכבוד מדובר בהסכמה ללפחות האזנה , נמשיך הלאה עד כמה שאני יודע נתון זה איננו מתיישב עם הרישון של החברה ממשרד התקשורת. אני באמת רוצה לראות את החכמולוג שמסכים לחוזה הזה ...
אתם מאשרים לחברת התשתית לעבור על המידע שלכם לקטלג אותו ולהחליט אם זה בסדר או לא ...
ואני באמת לא יודע איך זה מסתדר עם חוק הגנת הפרטיות.

יש לציין שלא מדובר פה על פגיעה בזכויות יוצרים (הורדת סרטים) אלה גם הורדה של תכנים שמותר (כמו גישה לssh/ scp) כמו כן הורדה של עידכוני תוכנה, גישה לתיבת דואל ואף IM.

אם אתם משתמשים ב P2P (למשל מזרים ).
אם אתם משתמשים בתוכנות בהן מועברים קבצים (גישה באמצעות דפדפן נחשבת ?),
כלומר כל גישה גם לשרתי וידאו(megaupload/youtube וכן הלאה)
אם אתם חושבים להתחבר בVPN הם יכולים להאט אותכם.

סלקום תוריד את המהירות של הלקוח אם זה מפריע לה.

-- עריכה --

מתברר שמנהל שרות לקוחות ממש ציטט את הסעיפים הללו לerror0327 (בתגובות),
בשני מילים אני לא הייתי לוקח את המתקן מסלקום - החוזה לא מתאים לי ואולי מתאים לאחרים.

-- סוף עריכה --

למעשה נאמר פה כי על כל סוג של גישה לרשת האינטרנט החברה יכולה להוריד את מהירות הגישה או לנתק לחלוטין.

טוב אז מי החברה הבאה שמספקת גישה לאינטרנט שהיא prepaid בסלולאר ?

תגובה 1:

  1. אתה צודק ב 100% ו אתה צריך לשמוע אילו תגובות הזויות קבלתי ממנהל סלקום בנושא
    http://error0327.blogspot.com/2010/06/blog-post_25.html

    השבמחק