יום שני, מאי 31, 2010

Re: צפייה בהרצאות באמצעות פיירפוקס על גבי לינוקס


אני רואה שהרבה מוסדות לימוד משתמשות במוצרי streaming שונים ולאחר שראיתי פוסט בplanet, אני חושב שזה יכול לעזור למישהוא.

החלטתי לפרסם את ההתכתבות שלי עם ספק תוכנה עלמנת להציג את תשובת החברה שמספקת פתרון streaming במוסד הלימוד שלי. השאלה שנשאלה הייתה בנושא של פיתוח עצמאי (הסרתי את הנתונים המדוייקים שאיש התמיכה נתן לי להבין שהם בעייתים).

בפנייה לאחרי מחשוב אצלנו והצגה כי פלאגין לטפל בנושא יכול להכתב בזמן מהיר ביותר בגלל חוסר היכולת לצפות בדפדפנים שאינם נתמכים רשמית ע"י החברה , נענתי מהמוסד בו אני לומד כי יש עתיד טוב (הסרתי סימנים מזהים ופיסקה בעייתית) :

הקוד אינו ברשותנו

הם התחייבו לספק את התמיכה בתחילת שנת הלימודים הבאה

אני עושה מאמצים שיתקנו את זה כבר עכשיו



חבל שיש צורך שסטודנטים יפנו לאנשי המחשוב במוסדות שלהם בשביל דרישה לתמיכה בפיירפוקס קונקי וחבריו, יותר מזה כשיש שימוש בפרוטוקול סטנדרטי לשידור וידאו. כלומר על מנת שהמוסד יוכל לתת תמיכה בניגון לא צריך להשקיע הרבה זמן וכסף, קצת תוכנה חופשית ועורך דין והכל נסגר הייטב. גם עם ספק התוכנה לא צריך לתת לך תמיכה האירגון יכול לכתוב זאת בלי בעייה.

יש לציין שהחברה שמספקת לא אמרה מעולם כי היא תומכת בנושא (וזו זכותה), הבעייה אתה כי הפורטל שלפני כן, נתמך בדפדפן היום לא נתמך. אז נכון שמדובר על שימוש במוצר בפדפנים שמחזיקים נתח שוק של כ50% מהשוק.

כל נושא הפנייה שלי נוצר לאחר התחלת שימוש במוצר זה בפורטל של מוסד הלימוד (אחרת לא הייתי ניגש לנושא כלל). מוסד הלימוד פתר את הבעייה ע"י הצבת עותק של wmpfirefoxplugin לתמיכה בכרום,למען האמת אני מאמין שימוש בwmpfirefoxplugin הוא עברה על זכויות היוצרים בהסכם השימוש אבל אני לא עורך דין וזו רק דעתי.

אינני מכיר את Firefox מספיק (ואולי מישהוא ממוזילה יוכל לעזור פה). אבל לשם תמיכה שלא באמצעות קוד צריך למצוא איך לגרום לדפדפן לנגן RTSP באמצעות VLC ודומיו כך שהנגן יעבוד בתוך חלון הדפדפן (הפלאגינים למיניהם). זו כנראה אחת ההגדרות ב about:config רק שלא מצאתי אחת מתאימה. את הפרוטוקול מגלים באמצעות האזנה בwireshark או צפייה בתוכן הדף שנישלח.

מהפרשונות האישית שלי אני מבין שניתן לנגן בגישה ישירה של מזרים וVLC לכתובות השידור אחרי הזדהות, הבעיה אני לא עורך דין ורק מישהוא שמבין את החוק הייטב יכול לתת תשובה מדוייקת בנושא.

לבנתיים אני נהנה מ VLC שמקבל את הקלט מ curl ותסריט פרל (סתם כי נוח לי יותר להשתמש בו מאשר ב ff).

2010/5/2 Support <support@streamitup.co.il>

שלום בוריס

איננו אוסרים פיתוח עצמאי כל עוד זה אינו פוגע בזכויות היוצרים של המוסד, של המרצה או שלנו

וכל עוד השימוש בחומרים המוקלטים מתבצע דרך מערכת ההרשאות והממשקים הרשמיים של המוצר.

בכל מקרה, לצערנו, בשלב זה לא נוכל לספק תמיכה כלשהי לפעילויות פיתוח עצמאיות.

בברכה

צוות תמיכה

StreamitUp


From: Boris shtrasman
Sent: ה 29 אפריל 2010 12:56


To: Support
Subject: Re: צפייה בהרצאות באמצעות פיירפוקס על גבי לינוקס

2010/4/29 Support <support@streamitup.co.il>

שלום בוריס

1. אנו מודים על העזרה ועל הרצון הטוב לסייע בפתרון תקלות אם ישנן

2. אם נתקלת בתקלה במוצר למרות שהתקימו תנאי המערכת כפי שמפורט באתר החברה – נודה אם תיידע אותנו על כך על מנת שנוכל לפתור זאת.

3. למיטב הבנתנו התקלה שתארת מתרחשת תוך כדי שימוש במערכת הפעלה שאינה נתמכת ובדפדפן שאינו נתמך – אם לא זה המצב נודה לך אם תעדכן אותנו.

הערה חשובה : קבצי הוידאו נועדו לצפיה אך ורק דרך פורטל המוסד האקדמי, גישה לסרטי הוידאו שלא דרך פורטל המוסד הלימודי הינה עבירה על החוק ועליך להיות מודע כי כל פעולה כזו או סיוע לפעולה כזו - אסורה.

ועל מנת שאני אבין הייטב - האם אתם אוסרים פיתוח של תוסף עבור דפדפנים על מנת שסטודנט שנמצא במוסד לימודים יוכל לגשת ולהשתמש בפורטל הלימודים - ע"י תיקון שגיאות בקוד שנשלח למשתמש ?

אני מדבר על תוסף בסגנון
greasemonky , עבור konqueror , ועבור שימוש בIPHONE ?
יש לציין שהזדהות עדיין תתבצע דרך הפורטל רק שיהיה ניתן להשתמש במוצר שלכם.

בברכה

צוות תמיכה

StreamitUp


From: Boris shtrasman
Sent: ד 28 אפריל 2010 11:42


To: Support
Subject: Re: צפייה בהרצאות באמצעות פיירפוקס על גבי לינוקס

2010/4/22 Support <support@streamitup.co.il>

שלום

במפרט הדרישות מפורטות התוכנות ומערכות ההפעלה הנתמכות – מערכת ההפעלה לינוקס אינה נתמכת

אם יש דבר אחר בו נוכל לסייע אנא פנה אלינו בכל עת

האמת שכן:

לתקן את הטאג בדף יש טעות (טאג הסקריפט) ועלמנת לתקן אותו כל מה שצריך לעשות זה להוסיף אותו.

ועוד שאלה מקצועית - מדוע בחרתם להשתמש ב
obfocusing של הקוד בדפים ?
הרי מדובר במעבר של 45 שניות בשביל להבין את התוכן של הדף (איך לצפות בו).

בכל מקרה - אודה עם תוסיפו הערה כי אנשים יכולים פשוט לגשת לדף עם הנגן המועדף עליהם (
amarok , vlc etc .. ) וצריכים ....

הוסר כי אני לא רוצה לחטוף תביעה .

בברכה

צוות תמיכה

StreamitUp


From: Boris shtrasman
Sent: ה 22 אפריל 2010 14:50
To: Support
Subject: Re: צפייה בהרצאות באמצעות פיירפוקס על גבי לינוקס

2010/4/22 Support <support@streamitup.co.il>

שלום בוריס

המערכת אינה תומכת ב FF.

אנא הפעל את הלינק הבא לקבלת דרישות מערכת הצפיה ממחשב המתשמש

http://www.streamitup.com/SystemRequirments.html

תוכל גם למצוא שם קישורים להורדה חינם של כל הדרוש לצורך צפה בשעורים המוקלטים.

לא ניתן להתקין קבצים אלו בלינוקס (מבחינה חוקית).
כמו כן לא ניתן להשתמש גם בכרום

בברכה

צוות תמיכה

StreamitUp


From: Boris shtrasman
Sent: ה 22 אפריל 2010 13:01
To: support@streamitup.co.il
Subject: צפייה בהרצאות באמצעות פיירפוקס על גבי לינוקס

שלום רב ,
הנני סטודנט בXYZ , לאחרונה המוסד התחיל לשתמש במוצרכם לשם שידור הקלטות שיעורים.

כאשר ניגשים לאתר באמצעות פיירפוקס / קונקרר (ועוד מספר דפדפנים אחרים) ממערכות לינוקס אין אפשרות לצפות בוידאו. כמו כן גם מוינדוס לא ניתן לצפות בשימוש בפיירפוקס / קונקרר וכן הלאה
אחת הבעיות היא שימוש בתג <
script> ללא ציון השפה צריך להופיע :

<SCRIPT type="text/javascript">


האם יש לכם דרך רשמית ללקוחות שלא משתמשים באינטרנט אסקפלורר על מנת שיוכלו להשתמש באתר ?

כמו למשל כתובת הstreaming או הגדרה הסטנדרטית של שידור הוידאו.






השארתי בפוסט אצל נתנאל תגובה ואני ארחיב (זה לא ממש קשור לstreamitup) :
(דרור מקווה שזה יותר ברור עכשיו).

בשידור הרצאות במוסדות אקדמיים משתמשים במספר פרוטוקולים לשידור,אני ראיתי שימוש בבאים אבל יש אחרים :
RTSP , RTMP ,RTMPT.
ברגע שאנו יודעים באיזה פרוטוקול מדובר נשאר רק לבחור את הנגן איתו אנו רוצים לעבוד. מרבית הנגנים תומכים בהם אני משתמש ב mplayer ו vlc. כמו כן חלק מזה ניתן להקליט/ לשמור לניגון חוזר (כי ככה גם דפדפן עובד הוא מרכיב קובץ ושומר אותו). כמובן שהעבודה צריכה להיות רק אם יש לכם אישור ורשות להשתמש בזה.

הבעיה הגדולה היא אם אין לכם גישה למכונה שניתן לצפות עליה (כמוני שאין לי וינדוס מותקן) במצב כזה אתם צריכים לבצע את אותן הפעולות שעושה הדפדפן (או להריץ דפדפן תחת gdb) ומשם לזהות איפה יש שגיאות שמונעות מהדפדפן שלכם לבצע פיענוח לטקסט.ברגע שהבעיה פתורה פשוט ניגשים לכתוב תסריט.

לאחר שהגעתם לדף הסופי אחרי כל בקשות ה POST ו GET באמצעות פרל/ curl וכן הלאה אתם אמורים לקבל גישה לדף HTML שמציג את הקישור לנגן. אתם רואים את הכתובות שמתחילות ב RTSP הגעתם לסוף זו היא הכתובת הסופית. דוגמה:
rtsp://example.com/...
rtmp://example.com/...

אבל אם לא מתחיל הריקוד הנחמד של פיענוח JS:

אני אישית משתמש ב spidermonkey בשביל לבצע את העבודה ואם צריך משהוא ממש רציני אז אפשר לקפוץ ל CPAN בשביל לקבל משהוא רציני יותר אם ממש לא מתאים לכם כל פעם לפרוס את הHTML.

הגעתם לפרוטקול אז עם מה עובדים ?

בשביל RTSP כמעט כל נגן עוזר (וכל אחד יכול לממש לבד אפילו בעניין של מספר שעות) - המלצה שלי VLC.
בשביל RTMP – אני משתמש ב rtmpdumpers (ממליץ על של mpaleyer פשוט ובקונסול) – הבעיה יש צורך בחיבור רשת יציב.
אני די מוותר על רעיון של ניגון RTMPT, עובד לאט מדי.

אבל פה אנחנו חוזרים לנקודות ההתחלה איך מגדירים את FF לטפל נכון בקישור שהוא רואה.

5 תגובות:

  1. הי בוריס.

    לדעתי אתה צריך לנסות לעלות מדרג התומכים אל מקבלי ההחלטות. כדאי שתנסה לצרף אליך עוד חבר או שניים (אם תרצה, עמותת "המקור", תשמח למנות אותך לנציגה בתחום הנגשת השידורים לתוכנה חופשית :). אתה צריך לשאוף לפגישה עם אנשים המסוגלים לקבל החלטות.

    השבמחק
  2. אין לי את היכולת הנפשית לשנות מהלכים, הסיפור בוואטסאף די הוציא לי את האוויר מהמפרסים. כרגע אני מטפל נקודתית בבעיה שהיתה לי - לא קיימת אפשרות לצפות בהרצאות - ניסיתי לדחוף שהמוסד יכתוב הבעיה נפתרה בהטחה שהדבר יטופל (מקווה שזה באמת יקרא).

    השבמחק
  3. נסה להשתמש בהרחבה mediaplayerconnectivity. לפעמים היא מספיקה בשביל לגרום לאתר לתפקד טוב בפיירפוקס.

    השבמחק
  4. הנה הסבר עם פתרון לכל מני צרות שהיו לי בדרך.

    לקורא הבא שיגיע לפה לאחר שחיפש איך לצפות מהאנדרויד שלו בשירותי streamitup, או לצפות באמצעות vlc.

    נכון להיום לא הצלחתי לצפות בIPhone בהרצאות המוקלטות שמגיעות מהקלטות של חברת streamitup.

    השבמחק