יום ראשון, מאי 02, 2010

Jotunheim is back !


חושך , שקט רעש של ענפים מגרדים את החלון.רעש כמעט פגאני מהרחובות ריח של עשן מתפזר ואז שומעים זאת ...
צחוק מתגלגל ציפיצופים מוזרים הבזק והנה זה קם לחיים ..
It's alive ...

לאט לאט עם צעקות/ הבהרות לא ברורות הוא מתעורר, דברי כישוף נזרקים לאוויר. מילמולים חסרי פשר על לילו גראב.
וחיוך מוזר על פני רופא האליל. הוא מוציא חוט אחד, וחוט אחר מחבר ללוח. ממלמל כמה מילים והנה פתאום יש אור שעולה. בהתחלה בצבע אחד מהלוח - ממש מעשה כשפים לוח מאיר. לאחר מכאן מופיעות אותיות על קופסה לבנה.
מילים רצות בלבן ע"ג שחור ומדי פעם גם באדום על שחור. וחיוך מוזר מתפזר אצל הרופא.
ולבסוף נשמע בחדר Jotunheim is back.

והפעם לא מדובר על הילולה פגאנית בהר מירון אלא הילולה פגאנית לעליית שני כוננים מאיפה שהוא ב2006. קרנל .2.6.17. החלפת חומרה לחומרה חדשה יותר (כי whitebox נפח את נשמתו).








החלק המפתיע שהתסריטים עובדים ואני אפילו מצליח לשחזר על מה חשבתי כשבזמנו כתבתי אותם. והנה גם מערכת ldap מלאה עובדת. אבל openser 1.2 לא מתפקד :-(. הNFS עובד , את הsamba עוד לא בדקתי. והנקודה הכי מעודדת היתה כאשר התסריטים לחיפוש gateway התחילו לעבוד:
בזמנו למדתי להשתמש בcantena וכך המחשב היה מחפש מאיזה רשת הוא יכל לצאת החוצה , הזדהות אם כן בקשת קבלת IP במידה ולא הצליח שימוש בהגדרות ברירת מחדל ליציאה אם הצליח בדיקה מול 194.90.1.15.
למרות שהוחלפו כרטיסים התסריט עבד ואף התנהג כמצופה (למרות שאם היה מתנהג אחרת זה יכל להיות מפתיע).

אבל ההרגשה שלקחתי שני כוננים קשיחים שלא עבדו הרבה מאוד זמן, ואפילו לא זוהה במספר מחשבים חובר לחומרה שונה והקרנל זיהה ללא בעיה את רובם ועלה חלק. ה X לא עבד (אני לא מופתע) בסיסי הנתונים עובדים למרות שהיה שינוים מאוד גדולים ברשת.

אם כן הולכים להיות מספר ימים מאוד מעניינים להחזיר את המכונה לחיים, הבעיה יש לי מספר לוחות אם של IBM (דגם זהה) שאני לא מצליח להפעיל, נראה כאילו הלוחות נתקעות POST להפעלת כרטיס המסך. בהתחלה חשבתי שמדובר באיזה שהוא פגם בלוח אם בודד אבל לא יכול להיות שיש אותה הבעיה ב3 לוחות שונים (D845HV). ואולי סוף סוף אבנה לי bewulf נחמד (אני לא יודע את ההשפעות של מחשבים ישנים על דבר כזה).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה