יום שבת, מאי 22, 2010

אני כבר לא עז הרים, ולא כדאי לסמוך על מרכז מידע

החברים בחברתי שמו לב שהחתלתי להשתמש בבדיחה פרטית של "נו אנחנו עזי הרים או לא ?" - הסיפור מאחורי הוא טיול בנחל כידוד שבעקבות העובדה שהיה חסר סימן פנייה שמאלה בנקודה שאפשר לראות (התחיל להחשיך), התוצאה טיפסנו לגובה רב ולמחרת עלתה השאלה איך עלינו על אבנים בגבהים של כמטר מטר וחצי עם תיקים:
של כמעט 20 ק"ג ונוסף של כ 7 ק"ג.

אחרי חיפוש מצאנו כי הסימון נעשה בגובה בנקודה בשונה מהרגיל:
בדר"כ מסמנים לפני הפנייה ולא אחריה (אלא עם מדובר בכביש 6) ובמקום גלוי - גם בשעה 9 בבוקר לא היה ניתן לאתר אותו.

אז החלטתי לטייל פעם נוספת וכמו תמיד הכנתי מים (ליטר לשעה וזה לא הספיק !), Aircast , אוהל, ערכת עזרה ראשונה ועוד - כמו בספר. פניתי למרכז מידע בערד ושאלתי עם יש צורך בחבלים באזור העבירות הגבוהה והבחורה במרכז אמרה כי לא צריך חבלים, יש לציין כי טעות זו עלתה לי בשלוש שעות חזרה במהלך הטיול ומנעה את המשך הטיול במסלול.

אז הפעם קראתי רבות על המסלול "היפה במדבר יהודה" שעובר בנחל קינה (מס' מסלול 11362 - למטיבי לכת). מצאתי כי המסלול אמור להכיל מספר רב של אטרקציות כמו מפל וגב מים ועוד דברים רבים אחרים. הסתמכנו רק על הסימון בשטח והמפה:
למרות שתושבי המקום אמרו כי הגב הוא ימינה עם הנחל המשכנו עם המסלול המסומן בירוק לכיוון של הגב.
מה רבה היתה הפתעתי כאשר גיליתי בצורה הרעה כי לא ניתן להגיע לגב על המסלול כשיורדים מהר קינה. טוב לא נורא הנוף היה מדהים. רק שהבעיה הגדולה שמסלול הטיול נחל קינה והמסלול נחל קינה אינם אותו הדבר (או שאני מפספס משהוא בתיאור).

לנחל קינה פונים אחרי טיול במסלול הכחול ( 11361) שעליו עולים אחרי עליה על המנחת הליכה של כ 5 מטרים לכיוון מבנים הרוסים.
במסלול נזכרתי כי יש אנשים טובים בדרך ושאסור להסתמך על סימון בשטח והמפה לא בדיוק מעודכנת (2006) :

1 ) הפנייה היא אחרי בית הספר ישר ולא לפני.
2) הסימון בשטח לפנייה מוביל לפזורה הבדואית ולא לנחל (הסימון כ50 מטר מבית הספר) - לא ברור: ביזבז לי זמן .

לפי התושבי הפזורה (המסלול הכחול עובר כמעט בתוך החצרות שלהם) האבנים מוזזות אחת לכמה זמן ע"י טרקטור, כנראה זו הסיבה לתזוזת אבנים ולחוסר הפניה בשטח. בכל מקרה זה הכיוון :
החץ הירוק הוא לחניון קינה.

בהמשך המסלול היכן שמדובר בעלייה תלולה (התחלת האזור המסומן בעברות קשה) קיים מצוק שצריך לרדת - כנראה בחבל.
הבעיה המצוק נמצא מעל גב מים (לא יודע עם זה "הגב") ולא קיימים שום נקודות אחיזה שהצלחתי לאתר.

ראיתי וו לחיבור של חוט אבל כלום שמאפשר לרדת בביטחה עם תיקים זו היתה הנקודה להסתובב. אמנם ראיתי מספר דברים יפים כמו את ערוץ הנחל, נק' גובה 554 (ירידה ועליה משני הצדדים) ועוד מספר מקומות חמודים.

מקום טוב לפתוח את האוהל ללילה / הפסקת צהוריים הוא הנקודה הזאת - השטח נקי מספיק מאבנים וישר מספיק להקמת אוהל.(נקודה חשובה לפתיחת אוהל ללילה) יש לציין שהרוח בצהוריים מחייבת קיבוע של האוהל!.

מה שהכי הפתיע היה שהמדבר נראה ירוק בגלל איזה שהוא צמח.

כיף , מבאס (כי לא ראינו את כל הדברים) אבל עדיין הרגשת סיפוק.