יום חמישי, אפריל 29, 2010

שירותי חירום לא יודעים להתמודד עם VoIP

למה אתם בוכים על מה שאין ? מי ששעוקב אחרי המגמות בעולם העיסקי בתחום התקשורת שם לב די מזמן למעבר לVOIP.
אפילו בישראל לאט לאט החברות מתחילות לספק תקשורת VoIP, את דעתי על חלקן אשאיר לעצמי אבל הנקודה החשובה שהם שוכחות מספר דברים.

לא כולן מבצעות מימוש מלt לSIP , לא כל המידע עובר ומשתמש הקצה לא תמיד מודה לחלק מהבעיות.
דוגמה מצויינת זה שירותי החירום בקליפורניה :


Karina Yandell, the corporate development manager of 911 ETC Inc, said: "If an employee dials 911 but the caller address is just a billing address, emergency services can arrive at a multi-story building and have no clue where exactly the emergency is."
She added: "VoIP has brought the issue to the forefront because of the problem it presents for 911 calls. Up until now the public has been largely unaware of this glitch."


אם כל הכבוד מדובר לא פחות מחוסר יכולת להתמודד עם טכלוגיות חדשות, היום ניתן לגלות את מקור השיחה. מפני שמרבית החברות לא עובדות כמו שצריך ומספקות stun, רואים בקלות את מקור השיחה. האם ניתן היה לפתור את הבעיה באמצעות שימוש באפליקציה ?
כן!

מספיק היה לתת תסריט בפרל שהיה עוקב אחר מקור הRTP ולרשויות כבר יש גישה לכתובת הרשומה עבור IP.
אמנם זה מספר דקות נוסף אבל התסריט הרבה יותר חשוב מכתובות החיוב , יתרה מזו הרבה שירותי VoIP ניתנים בחינם.
ואני לא אופתע אם ידובר גם על שרות כזה או אחר שיספק גישה לשירותי חירום בSIP. כלומר הבעיה היא לא בטכנולגיה אלא בחוסר ההבנה של הרשויות בטכנלוגיה.


אז איך מגלים ? מצב אופטימלי ללא כל בעיות זרם הRTP עובר ישירות מהלקוח ומשם מקבלים את הIP. אחרת ניתן לראות מהINIVTE את הכתובת ממנה נשלח (בתקווה שלא מדובר בכתובת שהיא פרטית).בכל מקרה לא מדובר בגליטץ אלה חוסר הבנה של יכולות עבודה עם הטכנולוגיה.

אז מה אולי 012 ילמדו שצריך לתת ללקוח גישה לנתב ? וכך הם ידרשו לתת פתרון גם לשירותי החירום(כי אז הם יהיו חייבים לממש פתרון כלשהוא לNAT). כלומר יש יותר מחברה אחת בישראל שיכולה להכנס בדיוק לבעייה הזאת (רק שמרבית הצרכנים לא מודעים לבעייתיות בנושא). ולדבר עם שירות הלקוחות זה פשוט סיוט (תנסו אתם לקבל בצורה חוקית גישה לנתב שהחברה מספקת). הבעיה הגדולה שמרבית הלקוחות בין אם הם באורנג' , בין אם הם ב012 ועוד כמה חברות הם לא מודעים שיש להם VoIP. ללקוח הקצה לא אכפת איך ובאיזה טכנולוגיה מגיעה השיחה , הוא רוצה שזה יעבוד. לכן גם מרבית האנשים יופתעו לגלות שחלק גדול מהשירותים לא יעבדו.

2 comments:

  1. האמת שיש כל מני שרותי VOIP מגניבית שאפשר לנצל.
    אני בדיוק השבוע גיליתי ש:
    qutecom portale+ spikko= Israeli phoneline on USB key!

    השבמחק
  2. לספיקו יש את אותה הבעייה בדיוק

    השבמחק