יום חמישי, אפריל 29, 2010

השוואה בין SMB ל NFS איך עושים.

האמנתי די הרבה זמן כי מכונות שמתמשות בפרוטוקול SMB עושות רעש ברשת (לא משנה עם זה סמבה או וינדוס).
לכן החלטתי לעשות מעשה ולראות בכמה באמת מדובר. בזמן ריצה של 24 שעות דובר על איבוד של כ30% מהרשת :
קרוב ל 30% מההודעות היו בנושא CIFS ו SMB. השאלה הנשאלת מה יהיו תוצאות של ניסוי זהה בשימוש של NFS.
כאשר מדובר על מכונות בidle (ללא שימוש).למעשה עסק שמסתמך על עבודה עם windows share מאבד נתח משמעותי מרוחב הפס סתם ללא סיבה.


הבעיה הגדולה ביותר הוא שימוש בNFS בוינדוס. נשאר לי רק לטפוס מישהוא שיודע לעשות השוואות כמו שצריך איך בדיוק מפרסמים איך לדגום (אני משתמש ב tcpdump). ומה היא הצורה הנכונה להראות את ההשוואה. מדובר על מכונות שמריצות vista + win7. לא על רשת מבוססת לינוקס. אני פונה ישירות לשוק שמדבר וינדוס (מה לעשות גם איתם צריך ללמוד לעבוד).

5 תגובות:

  1. עד כמה שאני יודע (אבל אל תסמוך על מה שאני כותב, לא בדקתי) NFS לא מלכלך את הרשת *פחות* כשהוא לא פעיל. הוא פשוט לא מלכלך אותה *בכלל* כשהוא לא פעיל.

    השבמחק
  2. הנקודה שבשבילי היא חשובה היא כמות, האמת מפתיע אותי שאין anonunce וצורת חזרה משגיאה. בכל מקרה אני מחפש צורה לעשות את ההבדל בין שני המערכות.

    השבמחק
  3. לא כל כך הבנתי אבל אני מבדיל בין ניצול בפעילות לבין ניצול בחוסר פעילות.

    לגבי ניצול בפעילות אני לא יודע למרות שאני מנחש ש NFS יותר חסכוני.

    לגבי ניצול שלא בפעילות (שוב, עד כמה שאני יודע) לא אמור להיות ל NFS שום תעבורה בכלל כי הוא לא מתחזק את החיבור. הוא דומה ל FTP בהקשר הזה, רק כשיש פעולות הוא עושה משהו.

    לגבי איך לבדוק, אין לי תשובה. אני הייתי מחפש בכיוון של לקחת פלט של tcpdump ולנסות לראות אם wireshark יכול ללעוס אותו בשבילך למה שאתה מחפש.

    השבמחק
  4. מה שאני עושה כרגע זה עיבוד של פלט של tcpdump עם תסריט פרל. אבל יכול להיות שיש תהליך יותר טוב.

    אותי מעניינות הנקודות הבאות:

    1 ) השפעה על הרשת ללא פעילות
    2 ) השפעה על הרשת עם פעילות
    3 ) השפעה על הרשת מחזרה מבעייה.

    בכל מקרה מדובר על כ 1M רשומות אני לא יודע עד כמה התהליך נכון.

    השבמחק
  5. לדעתי הבדיקה יכולה להיות פשוט על ידי מכונת לינוקס שעובדת כ Sniffer, תחבר את המכונות דרך hubולא switch (כדי שתוכל להאזין לכל התעבורה) ולשקע נוסף ב hub תחבר את מכונת הלינוקס שלך שתעבוד כמו שאתה מכיר עם tcpdump

    השבמחק