יום שישי, אפריל 16, 2010

לבחור מערכת הפעלה

לפני מספר ימים יצא לי לדבר עם איש ניהול, שמבחינתו הוא צריך פתרון תוכנה שתעשה את העבודה והדברים האחרים מסביב פשוט צריכים לעבוד. הועלתה הנקודה מדוע בוחרים טכנולגיה כזאת ולא אחרת ולמה לא לבחור למשל לרוץ על לינוקס או על OpenSolaris מכיוון שאת דעתי לא קשה לנחש אנסה להרחיב עליה פה.

לדעתי (ולדעת אנשים רבים אחרים) מה שאנו רואים היום (שליטה של פרימוורק כזה או אחר בשוק) היא תוצאה של חינוך, של פרסום טוב והעובדה שאנשים התרגלו להשתמש במה שהם מכירים. האם לדעתי פיתוח של מערכת שתיהיה מבוססת על טכנולוגיה מסויימת צריכה להיות מושפעת מזה ? לדעתי לא.
בחירת טכנולוגיה לפיתוח צריכה להבצע לאחר שיחה עם צוות טכני שמכיר את שתי הטכנולוגיות:
להשתמש בunix באוניברסיטה או להתקין אובנטו ולהשתמש בה שלושה חודשים לא נחשב אפילו כהקרות ולתת להם לחוות דעה מקצועית טכנולוגית לאחר מכאן צריך לתת לאנשי הכלכלה לתת את הדעה.
כמות האנשים ש"מכירים" את השימוש במערכות לינוקס מדהימה אותי בין אם זה מישהוא שהתשתמש בלינוקס ב94 עד 97 (יצאה אמיתית), ובין אם זה כל מני מתרגלים / מפתחים שאולי ראו פעם אחת איך משתמשים בvim.

האם מערכת שתרוץ על דביאן / גנטו בתחום התקשורת תהיה עדיפה על ריצה של מערכת שמריצה windows 7 ?למרות שהתשובה הראשונה שלי (מה לעשות אני איש דביאן) תהיה כן, אני נאלץ להגיד שבלי לדעת מה הן שאר הדרישות קשה לענות.
אם מדובר על מערכת שתעבוד כשרת בלבד שתספק תשתית web אז כן אבל יהיה שימוש בטכנולוגיות הטבעיות של המערכת: אם צריכים webservice או שצריכים יכולת עבור xmlrpc , אבל בכל מראה לא יהיה ניסיון לכתוב בC#.
אבל אם יש צורך לפתח בC# אז עדיף שלא, מצד שני לבחור שפה כי רק אותה המתכנתים מכירים זה בעייה של העסק.

אם צריכים לעבוד עם בסיסי נתונים אז לא רק MySQL קיים יש עוד מספר מספיק טובים לבחור מהם.אם מדובר על מערכת שתעביר SIP או IAX אז תשובתי תהיה בוודאות מערכת מבוססת דביאן / סנטוס וכן הלאה :
מפני שכמות הפתרונות השונים והחופשיים לזה מאוד גדולה. כך אין צורך להשקיע בפיתוח נוסף עבור דבר שהוא טרוויאלי למערכת. יש יותר מפתרון אחד של פיתוח עבור נושאי תקשורת ובסיסי נתונים צריך רק להשקיע זמן בבחירה של זה. מפתיע בחירות עיסקיות על בסיס הכרות חפוזה עם טכנולוגיה.

הבעיה מתחילה בצורכי החומרה, לא כל חברות הכרטיסים נותנות תמיכה בכלל, ואלה שנותנות צריך להגיד להן תודה עם הן מספקות חבילות לקרנל עדכני. לדעתי זו אחת הבעיות הגדולות ביותר בפיתוח לטלקום חוסר התמיכה של חברות הכרטיסים בנושא. ולסמוך על חברה אחת שתספק לך את כל התמיכה הינה טעות אסטרטגית מהמעלה הראשונה. האם השקעה של פיתוח בהמרת עבודת הכרטיס ללא שיחרור הקוד תהיה פעולה טובה ? למעשה פתרון כזה הוא פתרון שעדיף אפילו לא לבחון. אם כבר נעשת כתיבת קוד אז שתשוחרר- אם חברה שמספקת כרטיס לא רוצה לתת תמיכה ללקוח אני לא צריך לדאוג לה!.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה