יום רביעי, מרץ 31, 2010

לילה טוב MySQL

האם זה סופו של עידן ?
אוקרל עושה צרות לאחרונה בפיתוח של MySQL שזה כאב ראש קטן, אבל האם זה אומר שאני הולך למצוא את עצמי עובד עם בסיסי נתונים אחרים? האם נראה עלייה של שימוש בבסיסי נתונים מבוססי אובייקטים (כי זה מה שאני רואה בפועל כיום).

והנה הודעה בslashdot שאורקל מפסיקה את הפיתוח של OpenSolaris מה הלאה ? האם כל מוצרי sun ימותו לאט לאט ?
ולחשוב שקיבלתי מטלה בקורס אקדמי של לשער מה יהיה העתיד הקרוב (זה היה אחרי הרכישה של SUN) של בסיס הנתונים. מזל שלא לקחתי את המטלה הזאת. למרות שלדעתי MySQL הוא אחד מבסיסי הנתונים הטבלאיים הנוחים יותר (לעבודתי) אני נאלץ לומר שאני מתחיל ללמוד לעבוד עם בסיסי נתונים אחרים (ושל אורקל הוא אחד מהם). הבעיה ? הם לא חופשיים. לעזזעל לפחות תכניסו את עצמך לעץ non-free שיהיה אפשר לעבוד ולהתקין בצורה חלקה. אבל לא הסכם המשתמש אוסר הפצת חבילות (ככה אני הבנתי לפחות). נכון שזה תמריץ טוב לגרום למתכנתים לעבור לpostrege או לכל בסיס נתונים מבוסס SQL אחר (כי מה לעשות SQL הוא מספיק נפוץ). אני לא רואה מרצים עוברים ללמד MySQL אם הם לא בטוחים במוצר (ואני לא מדבר על לימודי בטיחות / בניית אתרים אלה כאשר מלמדים בסיסי נתונים). בסיס נתונים צריך להיות פשוט וקל להתקנה. בלי יותר מדי סלטות באוויר בשביל לגרום לו לעבוד על המכונה שלך.

ויאמר לזכותו של MSSQL שבהתחלה אותו קל להתקין, זה שהוא לא מספק עבורי את העבודה , זה שחסר לו אפשרויות ניהול חינימיות ,כן אני יודע שאני יכול להשתמש בתוכנה חופשית לנהל Ms SQL 20XY אבל עדיין אני מצפה שיצא מוצר מאותו הבית לניהול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה