יום שלישי, מרץ 23, 2010

סתם להגיד תודה ..

למי שיש מזל ועוד לא הצקתי לו בנושא אני מתכנן לעשות פרוייקט סיום תואר בנושא הקשור לרשתות MANET. בגלל שאני רוצה שהפרוייקט יתרום משהוא לקהילה ולא רק למדף של הפרוייקטים אני כותב את הקוד שלי בתוך mac80211 ועוד שני מודולים. בנתיים אני סובל משני בעיות חוסר זמן וחוסר יכולת לכתוב קוד מספיק מהר.

אז קודם כל תודה ל Rami Rosen שנתן לי קישור למצגת נהדרת. ולGilad Ben Yosef על המלצת הספר בתקשורת. אשמח לעוד המלצות בתחום והכי חשוב למצוא ML של אנשים שבאמת פורסים רשתות כאלה( mesh networks ). בצורה זאת אוכל לוודא שבאמת קיים צורך בפתרון הנדסי לבעייה איך לפרוס את הרשת בצורה אופטימלית בהנתן אילוצים (בעיית מינימום מחקר ביצועים דטרמיניסטי) של שרידות כלכליות ותנאים גאוגרפים ולאחר מכן לבצע שינוי של הפריסה ע"י הודעות שיעברו בין מכונות. יש לציין שכל node יהיה נתב בפני עצמו ושרידות הרשת הינה יכולת הרשת להתקיים גם לאחר ניתוק של מספר nodeים.

החלק העצוב שככל שאני קורא ולומד יותר בתחום אני מבין שאני יודע פחות ופחות - הגעתי למצב שאני קורא פרק וצריך לקרוא חצי ספר בתורות הגרפים בשביל להבין. והנושא הכי מעצבן זה ה"קל לראות" שמתקבלת הנוסחא הבא באמצעות ההתמרת XYZ.

4 תגובות:

  1. זכור לי סמינר במתימטיקה שעשיתי ובו הרציתי על פרק אחד בן כ-20 עמוד. בשבילו הייתי צריך שני ספרים אחרים על נושאים קודמים וסמסטר שלם כדי להיות מסוגל לפתור בעצמי ולהוכיח את כל הדברים המובנים מאליהם שצוינו בפרק הנ"ל.

    בנושאים האלה אם אתה לא עמוק בחומר מראש, כל "ברור ש..." שאתה לא מקבל כאקסיומה דורש ימים של חקירה.

    זה הקושי אבל גם היופי בנושאים האלו.

    השבמחק
  2. אכשיו אני מבין למה תמיד המרצים מפנים לספרים ...

    בכל מקרה אני ממש לא אוהב את המושג "קל לראות" אני מעדיף אם היה משהוא להבנת ההתמרה יש לקרוא נושא א , ב בספר שקר כלשהוא.

    הבעיה בתחום אותו אני לומד הוא שהוא נחקר כבר כ200 שנה - למעשה חלק מהחוקים והדברים מתבססים על דברים שנבחנו על רשתות תחבורה (רכבות , כבישים וכו') והם גם נכונים לפריסת רשתות תקשורת. אבל מה ? אם חוקרים את זה כל כך הרבה זמן למה אין מספיק חומר כמו שיש בMIT בשביל להבין בפשטות (אני מאוד אוהב את החומר ב OCW).

    השבמחק
  3. Boris,
    It occurred to me that since you are interested in people who work in practice ("hands on") with
    mesh networks
    you might try to mail developers in cozybits
    cozybits is a company who had some linux mesh networking projets, including
    OLPC
    see:
    http://www.cozybit.com/stories.htm

    Developers from cozybits I can think of are Luis Carlos Cobo or
    Javier Cardona

    (I want to add that I don't know them personally)

    They also took part in developing the code of mesh networking in Linux mac80211 stack

    Best,
    Rami Rosen

    השבמחק