יום שלישי, פברואר 02, 2010

תקופת בחינות ,וSkype עם SIP קצת opensips רדיוס וקוטר

הנה ככה אני אוהב את החיים הסטודנטיאלים: תקופת בחינות בהם אני נזכר ביכולות ללמוד המון חומר בזמן קצר (כי ביזבזתי את הזמן בלנסות לשכתב את jingle שיעבוד בשביל מה שאני רוצה (יעבוד עם opensips)) ואז גם כשיש בחינה מספיק קשה , אתה מרגיש שלא נורא - יש מועדי ב' והקוד אולי יהיה מוכן. ואולי , רק אולי בחודשים הבאים אני אסיים את כל הדברים ושוב פעם נתחיל ללמוד דברים חדשים.

אז מה היה לי ?

לא מזמן (ויסלחו לי האנשים על חוסר הידיע החמור שלי) חברת Skype התחילה לעזור לעולם הSIP (או יותר נכון פירסמה דברים שאחרים כבר עשו לפני כן) , הלא מזמן הזה , הוא במרץ 2009 (יאפ שנה שעברה). לא יודע איך פסיספסתי את זה אבל מתברר שקיימת יותר מאפליציה אחת שיודעת לחבר בין skype ל SIP. (ולא רק כמודול של אסטריסק).

אם כן הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא מודל איך להשתמש בצורה לא בזבזנית עם הפרוייקט הקטן שלי. מכיוון שאני מוגבל כרגע לרוחב פס (ויותר נכון לא מעביר RTP לחלוטין) אני חושש להשתמש בפתרון של המרת קודקים על גבי השרת פיזית (אפשרי אבל זה לא השרת שלי). המודל שאני כרגע חושב עליו הוא לקוח מפעיל אצלו פרוקסי בין sip ל skype במכונה כלשהיא והפרוקסי הוא לקוח SIP שמתחבר לשרת שלי. פתרון פשוט אך בעיייתי (מי כבר רוצה להשאיר אצלו במחשב הביתי skype פתוח ועוד אפליקציה שיזללו רשת) מצד שני היתרון שבן אדם יכול להיות בטוח שבשרת אין שום מידע על חשבונות הskype שלו (כי מי כבר בטוח במדינה שלנו ... ). אז כן נכון שמכונות אסטריסק יודעות לדבר עם skype , אבל אני אוהב יותר את opensips , ולך תדע אולי יהיה סוף סוף מימוש נורמאלי לעבודה מול סקייפ (בלי להחזיק התקנה של X רק בשביל הלקוח).

נקודה זו בתוספת הצורך הדחוף שלי במרכזיות שאני אוכל להתממשק מולם (אני מחפש מספר מכונות בעלות IP חיצוני שאוכל לחבר אותם לשרת ולראות שאני יכול להעביר הודעות בצורה חלקה) מפריע לי מעט לעבוד. בגלל הנושא הזה (הצורך שלי בביצוע שני Aים) והעבודה שלי אני מתחיל לגלוש לכיוון לימוד של Diameter שבשונה מRadius עובד הפוך (בכל הקשור לbilling):

היום רוב העובדה מתבצעת אתה מדבר ומחייבים אותך (postpaid) אמנם יש פתרונות לעבודה בprepaid בradius (בדיקת חיוב ראשוני חיוב והחזרה) אולם הדבר הוא טריק לעקוף דברים שלא מוגדרים בתקן - יכול שאני מפספס אבל אני אישית רואה בנושא הmobility את האפשרויות לביצוע שינוי החיוב (והיום מצאתי את הRFC שמטפל בנושא). למעשה יש עשרות יתרונות לdiameter על רדיוס אבל אותי כרגע מעניין נושא הבילינג (במקרה זה). הפתרון הרגיל שלי (מה שאני רגיל אליו) היה שימוש ב freeradius ביחד עם opensips לביצוע העבודה (ו cdrtools ש"יאכסן" את החיוב עצמו).

הבעייה שלא freeradius ולא cdrtools לא מחזיקים תיעוד על איך לגרום להם לעבוד עם הפרוטוקול החדש. אם כן מצאתי את עצמי יושב ומחפש פתרונות חדשים. לפחות מבחינת הלקוח אני בטוח. החברה בopensips כרגיל מחזיקים באוסף די רציני של מודלים שגם מטפלים בdiameter. בשיחה עם בן אדם בתחום (הטלפוניה) הבנתי שהאנשים כבר חוגגים כל חברה מוסיפה לעצמה תוספות למימוש (כי היא רוצה עוד פיטצרים) אבל לך תדע מה יהיה בעתיד.

השאלה הראשונה מה
אז בגדול מה אני רוצה ? שרת שיחבר רשתות SIP יאפשר לי להתקשר בזול לskype , לרשתות אחרות אולי יהיה אפילו חבר בsipbroker (או שיהיה מתחרה ישיר שלו).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה