יום שישי, פברואר 19, 2010

מוסד לימוד ? תעשה פרוייקטים שתורמים ולא רק לכיס שלך

האם יש זכות למוסדות לימוד לבצע פרוייקטים עבור חברה פרוייקטי הייפ ?

אני מתעניין בפרוייקט לתואר הראשון (והפרוייקט שלי בתחום gnuradio) ומה שאני רואה הוא בעייתי: ביצוע פרוייקטי סיום בתחום (לא פרוייקט חשיפה לתעשיה אלא פרוייקט סיום תואר בהנדסה) וקישור של פרוייקטים אקדמיים עם מוצרי חברות. זה לא שיש לי בעייה שמוסדות לימוד מכניסות אלמנטים מחברות למעבדות המחקר שלהם רק שלקשר סטודנטים עם חברות זה לא הדבר הנכון לדעתי:
אני אישית מאמין שבהנדסה כמו בהנדסה פרוייקים צריכים קודם כל לעזור , בן עם זה שימוש בטכניקות לביולוגיה , לעזרה למוגבליות ולפריסה במקומות אסון. לדעתי תחום ההנדסה לא נועד רק לייצר עוד פקידים בינוניים אלא להגדיל את התרומה לקהילה.אני מאמין שפרוייקט בהנדסה צריך לפתור בעייה אמיתית ולא לעשות עוד פרוייקט שמתמש בכלים של חברה זו או אחרת (רק בשביל להראות שאני יודע להשתמש בכלים אלו). בגלל זה אהבתי יותר את הפרוייקטים המחקרים מאשר את הפרוייקטים בהם כותבים תוכנה.

בדעה האישית שלי חוסר השימוש בפתרונות קוד פתוח , וחוסר הקשר לעולם זה מולידים פרוייקטים (סגורים) שלא רק שהם לא באמת תורמים לעולם , אלה לפעמים הם לא יותר מעוד מימוש שכבר קיים. הרי האם באמת אנחנו צריכים עוד אפליקציה לאיפון (משחק ?) או שמה שאנחנו צריכים זה כלי שיעזור לרפואה / חילוץ / משהוא שיכול באמת לעזור לאנשים ?!.יותר מזה לימוד אנשים להשתמש בכלי של חברה מסויימת סוגר אותם להכרות רק עם המוצר הזר. כמה סטודנטים שלא הכירו את autoconf /CMake במהלך התואר באמת ישתמשו בהם אחרי זה ? ואני כבר לא רוצה לדבר על סביבות פיתוח.

האם באמת פרוייקטי שיתוף הפעולה בן מוסדות השכלה גבוהה לחברות צריכות להיות כרטיס כניסה של סטודנט לחברה ?
וגם אז לא תמיד. כי רק כמות מוגבלת של אנשים יתקבלו לעבוד בגוגל / מייקרוסופט/ IBM והשאר ימצאו את עצמם באמדוקס / מטריקס / נייס (אני נותן מקומות בהם אני יודע שחלק מהבוגרים עובדים או מנסים להתקבל). לכן עם כל הסטודנטים מנסים לפגוע בחברה מסויימת למעשה הבחירה היא קטנה מדי בתחום קטן מדי. יתרה מזה אני מאמין כי הרבה סטודנטים לא יודעים שהם לא יודעים :
בשלוש שנים האחרונות שלי אני עובד כמתכנת בתחום התקשורת אולם רק בשנה האחרונה נחפשתי לתחום של MANET (ידעתי עליו מעט) הבעיה היא שיש עולם שלם שאפילו לא נוגעים בו במהלך הלימודים. אמנם אם הייתי לומד בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה הייתי לומד מעט אולם אני לומד הנדסת תוכנה.גם היום לא ראיתי פירסום כי ניתן לגשת לקורסי בחירה במחלקות אחרות (אולי האפשרות קיימת אבל אני לא מכיר אחת כזאת).לכן ניתן להגיד כי ממחזור של כ70-100 סטודנטים אולי חמישה מכירים תחום שהוא קיים כעשור בתעשייה.

אולי בכל זאת צריך שהפרוייקט יהיה לטובת הכלל. כן כן אני מהאנשים המוזרים האלה שמאמינים שפרויקטים במהלך התואר הראשון צריכים להנתן לא רק עבור לימוד של נושא מסויים אלא לפתור בעייה אמיתית (וממש לא חסר לנו בעיות כמעט בכל תחום).אני מאמין כי סטודנטים צריכים לעשות פרוייקטים בסדרי גודל של GSoC לא רק שהם יקבלו מימון (ה"פרס") אלא גם יהיה להם ניסיון מעשי בעבודה בפרוייקטים גדולים.

תראו מה קורא בהאייטי ובפרו. למה ללכת רחוק למה אין פתרונות עבור בית לונישטיין לרווחת החולים ? למה יש תוכניות לסטודנטים בודדים להשתתף בפרוייקטים עם סורוקה ? (אני בטוח שיש תוכניות עם עוד בתי חולים אני רק לא מכיר כאלה).
מדובר במאות מכתכנתים שיכולים באמת לעשות משהוא מועיל (יותר מלבנות עוד תוכנה עבור קופה רושמת). פרוייקטי סיום תואר צריכים (לדעתי) להראות את הידע בבעיה אמיתית. לא "תוכנת נישה" (אני ממש לא רוצה לתת שמות של פרוייקטים כי אני מאוד מעריך את המנחים).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה