יום רביעי, פברואר 03, 2010

ולפעמים אתה הופך לבוט


אוי captcha שכמותך, בזמן האחרון בכל חור יש capthca. באם בהתחלה זה יחסית סביר (היית מצליח להבין מה הולך שם) היום זה הפך להיות סיוט. אתה מסתקל על התמונה ומנסה לשבור את הראש מה לעזעזל כתוב שם. לדוגמה בmail.ru אתה מסתקל ומקלל .. הנה דוגמה :










נכון שמדובר בתמונה ברורה ? בשנה האחרונה התחלתי לגלות עולם ברשת שלא נחשפתי עליו. עולם הrunet. האזור שונה ממה שאני הייתי רגיל אליו, וכמות המידע בנושא אבטחה שזורם שם פשוט מדהים. שם למשל למדתי את השימוש לרשתות נוירוניות, לא בשביל לפתור בעיות אלא בשימוש של OCR (ואני עדיין לא מבין למה gocr נכשל בזהוי כתובת מייל מ?PNG). הנושא לא כזה מדהים רק שאתה מרגיש כמו בוט. אתה באה להרשם לאתר ולהשתמש בכלים שלו אבל מה ? האתר חושד שאתה בוט ! אני אישית מעדיף בדיקות שכבר ראיתי בבלוגים אחרים. בהם לא מדובר בזהוי תמונה אלה פתירת תרגיל או הבנה של טקסט כתוב (נראה לי אצל עירא). אבל הדבר היפה ביותר שראיתי היה :









נכון מדובר בפתרון של בעייה יחסית פשוטה אבל זה עדיין דבר מאוד יפה בתור שאלה. מה הלאה ? פתור את תור הפורייה על מנת לקרוא חדשות ? טוב לפחות זה יתחיל ללמד אנשים דברים :D

זהוא נשבר לי ! אני שונא captcha !

2 comments:

  1. אני דווקא חושב לאמץ את המחשבה שכולם מסביבי רובוטים, כולם רוצים שאני אפתור להם את ה-CAPTCHA.

    השבמחק