יום שישי, ינואר 22, 2010

חברת CISCO היקרה האם את זונחת את jabber.com ?

אין מה להגיד אהבתי מאוד את השירות של Jabber.com הוא היה יציב , הוא עבד טוב. יש לי חשבון קצר. פשוט תענוג צרוף. אולם לאחר הרכישה לפני מספר שנים השירות הפך למשהוא מוזר... אם בהתחלה זו הבעיה עם סנכרון מול jabber.org או חוסר היכולת לעבוד מול Google, אחרי זה מספר חברות תקשורת בארץ גרמו לך לחפש באפלה למה אני לא מצליח להתחבר לJabber.com ?! (ותודה לגיא שנתן פתרון בזמנו). אבל הנה בשבועיים האחרונים התחיל שוב פעם תהליך:

כרטיס הזהוי (Authntication certificate) פג תוקף (ואיך זה שהם לא עידכנו את זה):

Common name: *.jabber.org
Fingerprint (SHA1): e8:b8:c4:f2:41:5f:fb:64:9f:5d:be:52:1c:da:8f:a6:a4:fc:33:6e
Activation date: Wed Dec 17 19:56:18 2008
Expiration date: Thu Dec 17 19:56:18 2009


מכיוון שממש לא מתאים לי לשבת עם tcpdump בשביל להבין איפה הבעיה יכול להיות האם להתחיל לפזול לספק אחר ? להקים שרת עצמאי. זה נושא מאוד פשוט רק שאין לי כרגע חיבור יציב בשביל להחזיק שרת. (חבל של sourceforge אין שירות כזה :-( ).

אז כן ברחתי לי לשימוש בJabber.org (שמפתיע שהוא טיפה יותר יציב) אבל עדיין זה פשוט משגע כמות הבעיות שיש ב jabber.com
לפני זמן מה יצא לי להתקין שרת XMPP ללקוח (בשילוב עם openser) כך שהיה לו אפשרות להעביר הודעות IM בין הרשת הפנימית שלו לרשת הSIP שלו. אמנם לא השתמשתי ב Jingle (כי לא הייתי צריך להעביר קול) אבל זה עבד. בגדול יש יותר משרת XMPP אחד שיכול לתת שירות רק שמה שצריך שהוא יהיה :
לגבי היציב צריך פשוט לדאוג לחבר את שרת לUPS טוב לספק אינטרנט שלא יתעלל בלקוח (טוב זה ממש מלקוד 22).
מאובטח ... בעוד זה לא בעייה להרים שרת שרץ על מחיצת truecrypt ומולחם כמו שצריך אבל עם זרועות ביטחון כמו שלנו , נראה לי שפריצה טרמו-אנאלית או שימוש בכלי כבד יותר בשביל פריצה.

הבעיה עם XMPP בשונה מSIP לדוגמה שאין תקינה נורמאלית בקול. (גם בSIP יש את הבעיה בהודעות מיידיות).
כך שקורה שיש תקני דה-פקטו ועבודה יחסית בעייתית.

כן אני יודע שיש אפשרות להשתמש בstack של גוגל בשביל להעביר קול אבל עדיין זה בעייתי למרות שאחרי שראיתי מקטעי קוד של מימושים של כרטיסים שעושים המרה בין קודקים המיומוש של גוגל נראה כמו פשוט משחק ילדים (הוא הרבה יותר ברור).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה