יום שלישי, דצמבר 22, 2009

קבלת מידע משרתי הדואל ודחיפה

אתמול חבר שאל אותי איך אני זה שאני בודק קרוב 4 תיבות דואר בשרתים שונים , מתי יש לי זמן להכנס. התשובה היא פשוטה fetchmail . מדובר באפליקציה פשוטה שבתיאום עם cron לוקחת את הדואל שלי ומאכסנת אותו לוקאלית.

דבר ראשון התקינו fetchmail :

sudo apt-get install fetchmail
הגדירו את את fetchmail למשוך מיילים:

# set username
set postmaster "user5"
# set polling time (10 minutes)
set daemon 1200

poll pop.gmail.com with proto POP3
user 'MYUSER@gmail.com' there with password 'MYPASSWORD' is MACHINEUSER here options ssl


כאשר MYUSER ו MYPASSWORD הם הסיסמה ושם המשתמש בgmail ו MACHINEUSER הוא שם המשתמש במכונה הנוכחית (ממי ישלח הדואר).

שנו את ההרשאות של התסריט :
chmod 710 ~/.fetchmailrc

הוסיפו שורה לcrontab :
0 * * * * root fetchmail -k &> /dev/null

זה בהנחה שהתסריט ירוץ כמשתמש על. והנה יש לנו שליפת דואר בכל 10 דקות מGmail.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה