יום רביעי, נובמבר 11, 2009

סטודנט יקר אתה גנב !

אני לא יודע מה מכעיס יותר.
העובדה שחברה רומזת שסטודנטים גנבים (פיראטים) או העובדה שהתאגדות הסטודנטים הישראלית חתומה על זה (שימו לב לקישור).



אם תשימו לב מדובר על מספר וריאציות של חברות שונות הנה עוד דוגמה :


וכמובן האפשרות שיש באתר מייקרוסופט :



ורק בשביל הפרוטוקול צילום מאתר אגודת הסטודנטים בישראל :
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

דבר ראשון רואים שזה לא סתם משחק של איזה סטודנט משועמם מדובר בפירסום רשמי.
מעניין איך היו מגיבים אם היו בוחרים להלבין איש כהה עור , או להחליף שחור בלבן.

לא רק שהחברה בוחרת לקרוא לכל סטודנט גנב (שאותי בתור לקוח זה מכעיס) ועל דברים פחותים מגיעים לבתי משפט.
לא אני לא רואה שום דבר משעשע בזה שפירסום שמיועד לסטודנטים מוצג פיראט. מצטער לי אין שום קשר לפיראטים.
בדר"כ בפירסום רוצים לתת תמונה שתעזור לנו להזדהות עם הדמות (סטודנטים גנבים) או דמויות נערצות (סטודנטים רוצים להפוך לגנבים).

אבל מה שיותר מעצבן שהתאחדות הסטודנטים בישראל מצטרפת לחגיגה.
לא רק היא תומכת בה , היא מעודדת אותה ואף מפרספת את המודעה באתר הרשמי שלה !.

אינני יודע מה הקשר בן התאחדות הסטודנטים לאגודות הסטודנטים אבל לפחות אצלנו (בסמי שמעון) מדובר על opt-out כלומר קודם גובים ממני כסף ואחרי זה מדברים עם אתה רוצה להצטרף או לא , ונעזוב לרגע את הסעיף של אני מאשר שליחת דואר שיווקי בהצטרפות.

במקרה הזה אני אישית יחסית משועשע.
הרי אגודות סטודנטים והתאחדויות אמורות לעזור ולהגן על הסטודנטים ולצאת נגד הפלייה או פגיע בהם.

ופה לא רק שהם לא יוצאים נגד הם אף מעודדים את הפגיע בשם הטוב של הסטודנטים.
לא רק שאין המוצר לחלק למרבית הסטודנטים (כי מה לעשות נתח השוק הזה משתמש ביותר מפתרון אחד) המחיר אף גדול פי שניים.

אני יודע שלישראל יש שם רע בנושא של פירטיות . וגם באקדמיה יש דרישה לעבוד עם מוצרי Office (למרות שהם לא עובדים , אין תמיכה לאחור ומה לא).

לא רק זה המדינה משקיע בפתרונות אחרים (כן אתם מחלק מהמיסים שלכם) ואתם יכולים לקבל אופיס חינם אין כסף ,
יותר מזה המוצר נבדק הקוד שלו פתוח ואתם יכולים להפיץ אותו (לתת לחברים , לשנות בהתאם לצורך ומה לא) בלי לפחד.
מה שתערכו ותעשו כל אחד יוכל לפתוח.
אבל מה האגודה בוחרת לתמוך במוצר נחות יותר (מוצר שלא נתמך בצורה חלקה במערכות ההפעלה ששולטות בשוק הוא נחות !).
אתם יודעים מה ?
אני לא דואג לגחמות של חברה זו או אחרת. מקסימום אני מתקין ממנהל ההתקנות החביב עלי (אני אוהב את apt אבל יש מיליון בחירות אחרות).

אין לי בעייה שחברה מוכרת מוצרים שלה , יש לי בעייה שהם קוד סגור , יש לי בעייה שהמוצר לא עובד בכל המערכות.
יש לי בעייה שקבצים שנוצרים בתוכנה הזאת לא נתמכים בכל סביבה אחרת (בשונה לדוגמה מpdf / ps ו ODT לדוגמה).
אתם מבינים לי המוצר לא מתאים בגלל שהוא לא עובד , אבל גם אם הוא היה עובד לא הייתי שש לקנות שם.
הרי אם בפירסום הם קוראים לי גנב מה קורה הלאה ?

ונחזור לנושא שלנו לדעתי פירסום כזה הוא מסטודנטים והלאה (כן אני מאמין שלבוגרי אקדמיה
אבל התאחדות סטודנטים יקרה את לא מתביישת לקרוא לי גנב ?!

5 תגובות:

  1. זה רציני?!
    זה נראה כמו משהו שמישהו עיצב בתור פרודיה לא מצחיקה.

    השבמחק
  2. זה פירסום רישמי !
    התמונה לקוחה מasce.co.il

    השבמחק
  3. ראיתי במבצעים של "מועדון חבר צרכנות" שהם מציעים את אופיס 2007 (לא יודע איזו גירסה, בואו נגיד שזו הבסיסית ביותר) ב־95 ש"ח.

    נכון, לא כל אחד יכול לרכוש דרך "חבר" או מועדוני לקוחות דומים, אבל אם למיקרוסופט יש את החוצפה לדרוש מחיר כפול מסטודנטים, זו ממש חוצפה.


    ד"א, אם 195 שקל זה ההבדל בין פיראט לסטודנט, אני חושב שעדיף לסטודנטים להשקיע את הכסף במשהו אחר, כמו למשל שבוע שלם של ארוחות צהריים עיסקיות במסעדה לבחירתם.

    השבמחק
  4. לא זול יותר לעבוד עם OpenOffice ?

    השבמחק
  5. פסיפסת את הקישור שנתתי ?

    השבמחק