יום חמישי, נובמבר 05, 2009

חדשות טובות וחדשות רעות

טוב זה רשמי ISOC לא אישרו את ההצעה שלי בנושא של רשת SIP ארצית. קצת בעסה (העלות היתה בערך 400-1000 שקל לחודש לאיחסון ותעבורת SIP ללא תעבורת מדיה).
אני מקווה שאם יש מישהוא שרוצה או יכול לעזור יוכל לתת יד. בנתיים אני עובד על אוטומציה של נושא של הוספת שירותים לרשת מבוססת OpenSips (Kamilio / OpenSer) הצורה שזה עובד היא :
קיימת יישות של שרת SIP Register / Redirect (יכול להיות גם Farm או loadbalncer אחר) שאליה לקוח מזדהה (מבצע Register ).
כאשר לקוח רוצה להתקשר לרשת אחרת יש לו כמה פתרונות:
  1. חיוג שלוחה (מספרי) ומעבר לרשת אחרת
  2. מהשמתבצע במרכזיות אסטריסק ובמערכות SipBroker:
    כלומר עבור חיוג לרשת linsip לדוגמה הוא יחייג :
    1-XXXXX

    כאשר המספר בתוך הרשת הוא XXXXX.

  3. שימוש בחיוג של foo@server לא נראה לי שצריך להסביר.

כל לקוח מחזיק רק משתמש בשירות אחד (לדוגמה בשרת sip.example.com) אבל יכול לחייג לכל אחד מהאנשים שכבר נמצאים בשרתים אחרים.

מה שבפועל קורה שאנו מקבלים רשת של sip redirects או sip trunks (אני לא יודע מה המונח הנכון ביותר למצב כזה).

הסתקלתי על מנגנוני sip ל xmpp והבנתי שלפחות בנתיים זה טיפה מעל הפופיק שלי (אני עושה את זה בזמן הפנוי בתוך מכונות וירטואליות).

הרשת :
כל אחד מה מחברי הרשת מחוייב באיפשור של מעבר לרשתות אחרות כלומר :
מחייגים אליו מרשת A
מחייגים אליו מרשת B

בודקים מתוך הרשת שלו חיוג לרשתות אחרות :
לדוגמה בחיוג נומרי :
1-XXXXX - 2-YYYYY

בדיקה איפשור מעבר מרשת 1 לרשת 2 .

הוספה והסרה:

מכיוון שדרישת הגדרה ידנית היא בעייתית חשבתי על מנגנון וובי להוספה:
לדוגמה אנו מגדירים כי IP 1.2.3.4 היא כתובת שמותרת לשינוי המאפיינים מצב כזה יאפשר לה שליחת עידכון אוטומטי לכול שאר הרשתות.

הבעיה היא שזה מפחיד אותי לא ליפול כמו בפיאסקו שהיה בשרתי DNS בתחילת שנות ה 90 (עידכון שגויי של כתובת העביר את כל התעבורה לרשתות אחרות).
אני מבין שאני צריך ללמוד יותר על מערכות ההגנה של DNS בשביל למנוע את זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה