יום שני, נובמבר 02, 2009

רשיונות שימוש ..

כן אני מהמוזרים שיושבים וקוראים את הסכמי המשתמש ולא סתם לוחץ על מאשר.

זו גם בעצם הסיבה שאינני עובד בבזק כי לא הסכמתי לשלם קנס על פיתורים או להיות מפותר על אי עמידה ביעדי מחירה (גם כן תמיכה טכנית).

טוב נו לא נורא.

היום ניזכרתי כי הברזתי מהמון הרצאות על Orcale ולקחתי את רגלי דחוף למקום עם גישת רשת בשביל להתקין על המחשב שלי את השירות.

מה רבה היתה הפתעתי שזה אפילו לא מופיע במקורות ה non-free של דביאן (הייתי בטוח שיש תמיכה לבסיס הנתונים) אז התחלתי לחפש מאיפה אני מוריד את בסיס הנתונים ולקוח ה CLI.



ישר מתחיל טופס הרשמה ומילוי פרטים (שלדעתי אוסף יותר מדי מידע אבל נעזוב את זה).

ואז מגיע החלק המעניין של אישור ה"חוזה" וראו איזה פלא :



You may not:· remove or modify any program markings or any notice of Oracle's
proprietary rights;· make the programs or materials resulting from the services
available in any manner to any third party for use in the third party's business
operations (unless such access is expressly permitted for the specific program
license or materials from the services you have acquired);· cause or permit
reverse engineering (unless required by law for interoperability), disassembly
or decompilation of the programs; or· disclose results of any program
benchmark tests without Oracle's prior written consent.



כן אתם קוראים נכון , אתם לא יכולים להביע את דעתכם המקצועית על המוצר , יותר מזה אם אתם מורידים את בסיס הנתונים לא נראה לי שמותר לכם לכתוב מוצר שעובד עם זה (מהסיבה שאסור שתוכנת צד שלישי תתמשק מול בסיס נתונים זה).


וזה עוד לפני המידע שיש לנו על בסיס הנתונים. ואני עוד צריך להשתמש בבסיס הנתונים שלהם ...

נשאלת השאלה אם אפשר לעטוף את קובץ ה rpm לדביאן (כי אין חבילת AMD64).
טוב אני מנסה להמשיך לטייל באתר ומתחיל לראות דברים ממש מוזרים :



אופס .... טוב לפחות זה לא שגיאת MySQL .. (זה משהוא שהייתי רוצה לראות שאורקל יתחילו להשתמש ב MySQL).
שזה בעצם סיפור בפני עצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה