יום ראשון, נובמבר 01, 2009

למה אני לא משתמש בכל מני פיטצרים ?

היום ניגש אלי עוד פגוע קרמה (גם אצלו העידכון הרס חלקים נרחבים מהמערכת) ,
הוא רצה להתקין מחדש את כל המערכת בגלל שהממשק שלו הפסיק לעבוד (עוד שיגעון של X) ולא דווקא של KDE 4 (שאותו אני מאשים המון בכל הצרות בזמן האחרון).
מה רבה היתה הפתעה אצלו כשישר עברתי לטרמינל לחפש את התקלה , והנה הגיעו עוד כמה אנשים להסתקל למה מישהוא עובד בטרמינל , זה היה זר להם.
היה להם זר להתחבר ידנית לרשת ולא עם network-manager (שאישית אני לא סובל) , ולהתחבר לרשת ולעבור אוטונטיקציה ידנית -
אצלנו נתבי האלחוט דורשים הכנסת שם משתמש וסיסמה בשביל להתחבר לרשת האלחוטית (לא הצפנת התקשורת אלה רק הזדהות מול הרשת הציבורית).

מה הבעיה להכניס פקודות HTTP ידנית של דפים ?
אז POST פשוט עם MD5 (שתודה לאל שהיה מותקן).

אני באמת לא אוהב למה אנחנו מתגלגלים , כולם משתמשים ואף אחד לא לומד את המערכת.

הם מתרגלים שזה פשוט עובד , שהחומרה מזוהה מהקופסא , שהכל מתחבר לבד והם פשוט מקבלים מערכת עובדת אחרי חצי שעה התקנה שאפשר להשתמש בה אבל ...

בדיוק כמו שכאשר הם היו משתמשים במערכות Win ולא למדו וחיפשו את הגיק התורן כך גם היום ,
אנשים לא לומדים לחפש בלוגים , להגדיר נכון ולהתאים.
הם פשוט מוותרים על החופש שלהם לבחור ולהתאים את צורת עבודת המחשב.

ומה רבה ההפתעה והמרמור כשיש בעייה.
ישר כמו בWin הולכים ומשמידים את כל המידע בתקווה שזה יפתור להם את הבעיה וזה לא!
ויותר יותר אני רואה אנשים שמתמשים מVM כלשהוא וחושבים שהם מכירים את המערכת. ומסבירים לאחרים.
אבל הבעיה שהם מדברים שטויות , הם לא למדו את המערכת , לא קראו manים , לא ישבו לדבג את hal או X בשביל למצוא את הבאג.

ואז כשיש תקלות ... מתחילות הצרות ...

סתם אני ממורמר טיפה ..

4 תגובות:

  1. גם אני נתקלתי יותר ויותר באנשים שממש לא מכירים שורת הפקודה של לינוקס. בעיני, זה נהדר. זה נהדר כי זה אומר שאפשר להתקין מערכת ולתחזק אותה ברמה הבסיסית מבלי לרדת לשורת הפקודה. זה נהדר, כי זה אומר שאנשים שרגילים לחלונות מצליחים להסתדר בלינוקס. שלינוקס היא כבר לא של גיקים ששורת הפקודה היא כל עולמם, אלא של אנשים העושים שימוש במחשב כמחשב, ולא ככלי לימוד והבנה. זו הבגרות, וזה שלב נוסף וחשוב להפליא, שלב שחיכונו לו כבר שנים רבות, בהפיכת לינוקס למערכת ההפעלה של האיש מהרחוב.

    השבמחק
  2. כן , אבל אנחנו מגיעים למצב שאנשים מעבירים את אותה ההתנהגות למערכות החופשיות. אתה יודע מה זה מזכיר לי כשבתחילת שנות ה 90 אנשים נפלו על פדו.סלח לי אבל הם לא מסתדרים , הם מביאים את גישת השכן הגיק יטפל בבעייה אם תיהיה ולא יודעים לפתור דבר.

    מחשב הוא כלי אבל צריך לדעת להשתמש בו , זה כמו שנהג חא יודע להחליף מצבר / גלגל / להסתקל על נורות אזהרה.

    ועל האיש מהרחוב יש לי כבר רעיון לפוסט :-)

    השבמחק
  3. מחשב הוא כלי שצריך להיות כמה שיותר שקוף למשתמש. מה שחשוב, שבמקרה של צרה, יהיה מישהו שיכול לבוא לעזור. ככה זה עובד עם חלונות, אין שום סיבה שזה לא יעבוד ככה גם עם לינוקס. זה שזה מתחיל להיות ככה בלינוקס, אומר שיש יותר ויותר משתמשים מהרחוב. שיצאנו מכלוב הזהב של הגיקים אל העולם הגדול. בהתחשב כמובן, שתחזוקה של לינוקס פשוטה עשרות מונים מזו של חלונות.

    השבמחק
  4. אבל זו בדיוק הבעיה שלי !
    אין לי בעייה שמערכות קוד פתוח הופכות להיות מיינסטרים יש לי בעייה שאותה הגישה הבעייתית מגיע למחזותינו.

    עוד מעט נתחיל לאבד את כל הדברים הטובים שיש להפצות , הנה תראה כבר כל ילד קקמיקה מרים לו שרת שמאסן debים שלא יכנסו להפצה.

    אנשים לא מתייחסים לרישיונות תוכנה , מעתיקים ומתקינים כל מני תוכנות זבל שהורסות את המערכות.

    אני לא צריך לספר לך על כל מני מערכות שעוקפות את המערכות של ההפצה כל מני פטנטים לעידכון תוכנה מחוץ לapt.

    השבמחק