יום שני, אוקטובר 19, 2009

אתה חייב לבדוק את קוד המקור !

שנים אני טוען שחייבים לבדוק את המקור של כל מוצר שמתמשים בו,
הקוד של הדפדפן (שהוא מתחבר לשרתי גוגל בשביל משהוא ...) את הקוד של כל השירותים שרצים.
בקיצור הכל , אחרת אל תתפלאו אם מגלים פתאום איזה שהוא עירבוב של רישיונות .
או איזה רימה מעצבנת שמקלקלת לך את כל המוצר בגלל שחברה מסויימת טוענת שהיא הבעלים של הבישול האחרון שלך.
ואז השרת , המרק הסטייק המדהים הופכים בן רגע לבליל של מוצרי יסוד שלא ניתן להשתמש בהם.
באם שרת באם תוכנה ובאם סטייק מדהים שאין לך אפשרות להנות ממנו .. ואף אחד אחר כמו כן לא יוכל.

והנה היום הנאחס שלי הגיע .. מרכיבים רבים לא היו לי.
אז לקחתי מכל הבא ליד והרי ידוע כשיש גישה אפילו למוצרים פשוטים , בתולים ופשוטים תתקבל תוצאה.
בדיוק בלקוח SIP מדהים שנכתב בחודש , או מתכנת שיושב וכותב בלילות בן עם C או אסמבלי ומקבל מבליל של ביתים
את הבישול , הטיגון את הקוד המדהים שהופך ממוצרי יסוד פשוטים של ביתים מפוזרים להוראות מדויוקות לספר (ה deasembly החופשי לAMD64 ו IA64 ).

אז לקחתי לי מעט , קצת חלב וקצת חמאה איזה אוסף פטריות והחלטתי לכתוב.

קצת חמאה חמאה בסיר קצת חלב (מספר ביתים בודדים) להתחמם להתקמפל אבל לא לתת להתלנקק.
שם באות הפיטריות , גם אבקת מרק (פיטריות) לתת קצת חום להוריד את האש לדאוג שהכול עובר חלק.
למנוע מיצרת אובייקטים מיותרים (כמו בקוד צריך לבדוק Makefile) לערבב לבדוק ולחכות.

בדר"כ התוצאה שווה לתיכנוני , הקוד עובד אין יותר מדי באגים , המלח הסוכר והבישול בדיוק כמו שצריך.
אבל היום אין המקרה כזה הנאחס שלי הגיע ..

לאחר חצי שעה על אש קטנה , הריח עולה ובלוטות הטעם מתגרות.
אני באה לפתוח את הסיר וחותף סטירה ...

לא זה לא הריח , או מראה הרוטב זה משהוא אחר לבן קטן...

לעזעזל אחד המוצרים היא קולקל , כמו בקוד שהשתמש בסיפריה סגורה .
כמו בקוד שהיה בו שימוש בשפה המקוללת (C#).

הלכתי והראתי לשותפות ... גם הן היו בשוק ..
לא אין זו טעות אלו היו :







רימות כן אותן חיות קטנות שנחשבות למאכל גורמה במקומות מסויימים ,
אך לא בשבילי.
התאכזבתי קשות וזרקתי את כל מוצרי היסוד (החלב , החמאה , פטריות והמרק) בעצבים.
השותפות צחקו שזו תוספת בשר בחינם אבל אני מעדיף ללא תוספות חינם.

טוב האם זה יהיה הסוף ?!
לא בשבילי ..
לידו היה סיר אורז (שהפעם החלטתי להכין אורז לבן פשוט בלי שום תוספות).
אני טועם בחשש מעוות את פרצופי והבנות צוחקות ... יותר מדי מלח יותר מדי מאוחר.
זה פשוט לא היום שלי.

היתי צריך להתחיל לבשל עוד שני סירים ואז קיבלתי רמז ...
עזוב תלך זה לא היום שלך .. הלכתי בחשש כי עדיף לא להרוס יותר דברים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה