יום חמישי, אוקטובר 08, 2009

אם אתה נציג שרות טיפש אף אחד אחר לא אשם!

אם אתה נציג שרות שלא יודע במה הוא עובד אף אחד אחר לא אשם!
כן אני יודע , לא מילים יפות גם אני נתתי שרות של תמיכה טכנית לטכנאים.
אבל ...
מעולם אבל מעולם לא שיקרתי ללקוח או הפלתי אשמה על מישהוא אחר.
אם לא יודעים משהוא עדיף להעביר את זה למישהוא אחר, שיודע ולא להגיד הנציג הקודם טיפש , הטכנאי שהיה אצלך שקרן וכו' ...

אז הנה הסיפור ממש בקצרה:

חברה של אחותי עברה לגור לדירה חדשה שם היא מחוברת עם חברת hot , וספק תשתית 014.
בגלל בעייה קשה של איבוד leaseים מהמודם הבאתי נתב שמבצע dhcp request בכל כמה שעות (בניגוד לWin או מערכות אחרות שמחכות עד גמר החיבור).

באחת מהשיחות הנציגים טענו שיש בעייה בכבל רשת - הלכתי והבאתי כבל רשת חדש אבל לא דובים ולא יער.
הבעיה חזרה אז הבאתי נתב שבאורך פלא , פתר את בעיית הכבל.
במצב כזה הם היו צריכים לבדוק את המודם (אני לא אומר איך אלה פשוט לבצע בדיקה).
לאחר מכן נאמר שיכול להיות שיש בעייה בכבל הקאוקסלי.

נסעתי לטיול בצפון וכנראה הנאחס לא נשאר צמוד רק אלי אלה נשאר גם קצת מאחור היתה שוב פעם בעיית רשת.
כנראה שוב פעם היתה בעיית DNSים (משום מה המודם לפעמים התקשה להתמודד עם ההתאמה).

אז מה הנציג אומר לבעלת הקו ?
אני הגדרתי בנתב כך שהמחשב שלי יקח יותר אחוזים מהרשת מאשר שלה.
נתחיל מזה שאין בנתב פיטצ'ר כזה וגם אם היה אם המחשב שלי לא נמצא שם פיזית אז המחשב שלה היה לא מצליח לגלוש בכלל.

-- עריכה תוספת --

מכיוון שזכרתי שזה יהיה מאוד מפתיע שמישהוא מבחוץ הצליח להכנס לנתב ולבדוק.
בעוד שמדובר בסיסמה באורך של 16 תווים אלפה נומרים הסיכוי שמישהוא יכנס איכשהוא נמוך.
אבל אמרתי אולי יש איזה שהוא חור אבטחה שאיפשר לו להכנס ולבדוק הגדרות או משהוא.
מכיוון שבנתב יש אפשרות syslog התחלתי לקרוא לוגים וכמה הופתעתי שאפילו לא היה ניסיון התחברות לנתב.
נכון שזה כיף ? הנציג אפילו לא ניסה לבדוק. הוא פשוט שיקר ללקוחה! טוב שהוא לא ניסה למכור לה נתב.

-- סוף עריכה --

חבל שאין לי את הפרטים של המוקד או משהוא כזה (ואני באמת רוצה לדעת מי אשם) בשביל לשלוח מכתב תלונה.
הבעיה איתי שאני אחד שכן מבין משהוא מהחיים שלו וקצת קשה למכור לו שקרים , אני טופס נציגים כאלה ומחפש מישהוא אחר מאוד מהר אחרים לא כך.

אני זוכר טוב מאוד שיחה עם נציגה של בזק שניסתה לדחוף לי אנטיורוס למרות שאמרתי לה בפרוש שאני משתמש בDebian Gnu/linux ויש לי בעיות DNS. והיא בשלה כן אנטיוירוס משנה פאקטים.

כך גם פה , למרות שכבר היו בעבר בעיות DNS גם אכשיו הנציג ממשיך להפיל אשמה על מישהוא אחר.
כן אני יודע שנציג מקבל צופר על מכירה אבל למה לשקר ?! ובדיוק כמו במקרה הזה אני לא בסדר בכל העסק.

טוב מצד שני .. אם החברה מודיעה בזה שברגע שמתחברים לשירותיה אנו מאשרים לקבל דואר פירסומי (סעיף 6.3.5) ... אין הרבה מה להוסיף.
כמו כן שהחברה מודיעה שהיא לא בדיוק מרשה שימוש בהצפנה (קנייה מאובטחת לדוגמה).
בעצם למה בכלל אני מופתע ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה