יום שני, אוקטובר 05, 2009

משעמם לי

זה רק נדמה לי או כל מי שכותב בפלאנט הוא תותח באיזה שהוא תחום חוץ ממני ?
בזמן האחרון אני קורא על האקים יפים אצל גיא שפר (והצקתי לו לא מספיק בנושא) , על כל מני שטויות אצל error0327 ומה לא.

טוב אז החלטתי שהגיע הזמן להתחיל לשפשף את הידע שלי בכל מה שקשור לפיתוח ללינוקס (הקרנל)
ולכן לקחתי לי שני ספרים (אחד מהם זה LDD3 מודפס) והתחלתי לקרוא.
אבל , לאט לאט אני מתחיל להבין שיש לי שני ברירות:

1)לוותר על הספרים ולהתחיל לקרוא ב lwn וברשימות התפוצה של lkml.
2)התקין דברים מאוד ישנים (כמו 2.6.10) בשביל שאני אוכל לנסות דברים.

הסיבה נעוצה בזה שהדוגמאות ישנות ובדר"כ פשוט לא עובדות בקרנל יחסית חדש.
מה שטוב שחלק מההרצאות שהועברו בחיפוקס נגישות ושם מצאתי מספר הסברים:
על התנהגות הWifi לדוגמה -העובדה המעצבנת שבגללה צריך להעיף את המודול של כרטיס הרשת אחרי שלושה ניסיונות מול AP למשל.

החלק שלי מפריע בעסק , שזה פדיחה לשאול ב #kernel כי אפשר לצאת אידיוט (כמו שקרא לי אתמול).
מצד שני אין הרבה ערוצים של newbים בנושא של פיתוח קרנל.
היי , קל יותר לכתוב פארסר לעטוף אותו בdeb ו rpm שלינטיאן יהיה רגוע מאשר למצוא את העזרה שאני צריך.
כן אני יודע שצריך לקרוא manים ו aproposים אבל לפעמים זה קצת קשה כשאתה לא יודע מה לחפש.
לדוגמה לקחתי דוגמית קוד (שיניתי אותה שתתאים לקרנל של 2.6.30) שמבצעת כיבוי והדלקה של הלדים במקלדת.
בעוד קריאת המצב באמצעות ioctl מחזירה את הערך הנכון הפונקציה מחזירה -515 (שגיאה שאומרת שזה לא פקודות ioctl).
נכון שזה ברור ? חשבתי שאני קורא לא נכון לioctl וביצאתי פעולות אחרות והן עברו חלק (רק לא על המקלדת) - יכול שאני משתמש בקובץ הלא נכון ? (הפרמטר הראשון בפקודה). לא יודע די מציק.

משהוא נוסף שלא ממש הבנתי זה מדוע יש כל כך הרבה דוגמאות לקרנלים ישנים ( עד כולל 2.6.17 ) אבל כמעט ואין דוגמאות בקרנלים יותר חדשים (כמו למשל כל הנושא של sysfs). טוב אני מבין שצריך לחכות יותר זמן.

אכשיו תשאלו למה למישהו מודול לקרנל במקום איזהשהוא תוכנית שמתמשת בlibusb (שהוא כבר כתב כמה).
כי זה מעניין , חומר יחסית חדש בשבילי (למרות שיש לי מעט ניסיון מלפני כשנה אבל אכשיו יש לי המון זמן פנוי).

2 comments:

  1. האמת שכל מה שכתבתי עליו הקיץ זה תחום שאני בכלל לא מתמצא בו. כל העניין הוא שאני נכנסתי לאלקטרוניקה במהלך הקיץ.

    אגב, פוסט שאני מקווה יעזור לך להתחיל אני מקווה יצא במהלך סוף השבוע.

    גיא

    השבמחק
  2. הנה, לך תזמין ותשחק. ועד שזה יגיע, אני גם אתרגם את הפוסט לעברית.

    השבמחק