יום שני, אוגוסט 10, 2009

יש לך IPhone אתה טרוריסט ! (מאיר שיטרית לטיפולך)

מכירים את זה שיש מיליון סיבות למה כדאי להשתמש במוצרי קוד פתוח ולא במוצרים קניינים ?
הרי מה כבר כזה נורא עם משתמשים במוצר קוד סגור או שהעיברית במכשיר הסוללרי היא לא חופשית ומעניין שרק אני ואורי עידן הגבנו על הערה הזאת (ולאחריה המגיבים נעלמו).
אני אישית מאמין שלא משנה עם הקוד הוא פתוח או נגיש הוא צריך להיות חופשי (ובלי הפוליטיקה שהודבקה לזה בAP2009).
מהסיבה הזאת ועוד מספר שאני הולך לכתוב אני באמת מאמין ששימוש במכשירים סגורים מהווה פתח לבעיות , וכן מתנגדי המשטר שנתפסו באירן נתפסו גם ע"י שימוש במכשירי הסלולר שלהם ואולי משם יגיעו עוד פתרונות פתוחים.

כן אני יודע אני בטח נשמע כמו עוד open-moko-owner-wanna-be אבל תשמעו כשאומרים לכם שמכשיר הסלולר שלכם יכול להיות נשק להריסה המונית זה יחסית מפחיד, הרי במדינתינו אסור להחזיק נשק ללא רישיון קל וחומר באביזר שיכול להשבית מערכות תקשורת.
בגלל בעיות פחותות מאלה מדינות יצאו למלחמה (ע"פ הפרסומים ארה"ב תקפה בעקבות חשד לנשק להשמדה המונית) ופה מדובר על חברה אמריקאית שמוכרת "נשק" לכל דורש בכל העולם.
מצד שני עולה השאלה למה שלטרוריסט הפוטנציאלי זה יפריע בכלל ? מה אכפת לו מהחוקים של אפל או חוקי המדינה הוא הרי בא לזרוע הרס.
האם להאקרים שהפילו את מערכות של facebook היה אכפת מהחוק ?!.
זה לא שהטרוריסט המומצע יחשוב "הממ נכון שהIPhone יכול לשמש לי בשביל להשבית את מערכות התקשורת אבל אפל לא מרשה אז אני לא אעשה את זה".
כזכור לי בשום נקודה או פרסומת לא ניתנת אזהרה שיש לשמור עליו מאחורי שני מנעולים ולהפריד את חלקי החומרה בצורה כזאת שלא ניתן יהיה לטפוס ולבצע שימוש בלתי חוקי במכשיר.

ע"פ פרסומים זרים המכשיר הולך להיות מופץ בארץ ע"י חברות כמעט לכל דורש האם חברות הסלולר בארץ ביקשו את אישור הצבא ? גורמי הביטחון השונים ? בל נשכח את ההכנות הדרושות בארץ.
הרי כבר היום יש בעיות במגדלי פיקוח בגלל תחנות רדיו פירטיות ופה למעשה נותנים לעל זב חותם אפשרות להשבית את מערכות הסלולר.

האם החברה באמת מאמינה שנתינת חסמים חוקיים (שגם ככה אנשים עוקפים אותם) תוריד מהסכנה ?
כן שמעתי כבר שהחברה תובעת בלוגרים ואף לפחות עובד אחד התאבד בעקבות כשל בעבודתו.

לפי מה שאני מבין חלק מהחוקים הדרקוניים של ארה"ב (DMCA , Patriotic act) עדיין לא עברו בארץ (אלה אם מאיר שיטרית עשה עוד משהו) כך שבפועל בארץ כל ילד יכול לבצע את פעולת הJailBrake ולמעשה זה היה אחד הדברים היחידים שבלעדיהם לא ניתן היה להשתמש בשפה העיברית במכשיר.

רגע ? האם חברות הסלולר בארץ ביודעין הולכות לתמוך במכשיר שיכול להסב נזק כו עצום למערכות התקשורת בארץ ?
האם כבר כיום פעילי חמאס לא מחכים ביחד עם משלוחי הטילים גם מכשירי IPhone חדשנים ?

מעניין שאיש לא השמיע אפילו הערה בסגנון הזה לכיוון של המכשירים הפתוחים ,
הרי זו הוכחה חשובה ביותר שיש לזנוח את המכשירים הקניינים - הרי החברה עצמה מתריעה על הסכנות הכרוחות בשימוש של מכשיר הסלולר.
יותר מכך כאשר עוברים על המסמכים שהחברה מפרסמת (או עונה לבקשות בית משפט) היא מתריע כי אנשים המעוניינים להשתמש במכשירים שנפרצו חייבים להיות פושעים או סוחרי סמים (יש הבדל?!).

אכשיו תקראו לי פריק של תוכנה חופשית אבל לנוכח החוקים האחרונים במדינה
(קללת החוק הביומטרי שניתנה ע"י מאיר שיטרית), כל אזרח הוא בחזקת חשוד.
מעצם זה , החזקת מכשיר אלקטרוני שמלתחילה נועד לפושעים (ע"פ היצרנית) כמו כן העובדה שהרבה תושבים הכניסו את המכשיר בניגוד לחוק (בלי לקבל אישור מתאים) אמור להדליק נורה אדומה אצל כל עובד מדינה שרואה אדם שמסתובב עם המכשיר ברחוב.
יותר מזה כל עובד ציבור שמחזיק מכשיר סלולרי כזה חייב להחקר הרי איך ייתכן שעובד ציבור מחזיק בנשק ללא אישור ?


פוסט זה הוא פוסט הומריסטי שפשוט בא להראות שנתינת טיעונים ביטחוניים יכולים ללכת רחוק מאוד לכל כיוון.
או שאולי עוד מספר חודשים לאחר שמאיר שיטרית יעביר עוד כמה חוקים הוא לא יהיה כזה מצחיק ?!
ובדיוק מהסיבה הזאת אני מאמין שחוקים כמו הDMCA הם פשוט בדיחה לטכנולוגיה , ומכה להתקדמות האנושית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה