יום שני, אוגוסט 31, 2009

איזה פתרון מתאים לי (וירטאליזציה)

בזמן האחרון ממש משעמם לי אז אני בודק כל מני דברים. בגלל שיש לי מחסור בחומרה (מחשבים) הניסויים שאני עושה הינם על המחשב הנייד שלי. במילים אחרות זעקת הוירטואליזציה.

ישנם הרבה פתרונות אבל כרגע אני מתייחס רק לשלוש:
פאראוירטואליזציה : מה שXen עושה (הוא לא מתרגם את כל הפעולות). דורש שינוי במערכת הפעלה המתארחת. אחת הבעיות שאתה לא יכול (אני לא הצלחתי) להפעיל מערכות שלא שונו.
וירטואליזציה מלאה : מה שKVM ו Qemu עושים הם מתרגמים כל פעולה.
וירטואלזציה ברמת המערכת הפעלה: אינו באמת הדמיה אלה שימוש במערכת הפעלה בשביל להפעיל כל מני חוקים כמו למשל נעילה לעץ (chroot) נעילה לתהליכים (BSD jail) וכמובן UML (שמאפשר להריץ מערכות שלמות בUser mode .

במצב שלי אני רציתי להרוויח גם את האפשרות של מהירות (קיוויתי להגיע לתגובות של התקנה טבעית).
וגם האפשרות לבצע הפרדה מלאה בין מערכות:
כלומר ששני שירותים יהיו בהפרדה מלאה (יהיו שני שרתים עם IP ים שונים שהתהליכים שלהם לא יפריו אחד לשני) ומאוד חשוב שבקריסה שלהם כל המערכת לא תיפול (מה שקורא ב vmware ).
מה שאני בחרתי היה שימוש ב UML : הסיבה היתה יחסית פשוטה :
מאפשרת לעבוד עם rootfs ולבצע בו מגוון פעולות (בניגוד לJail).
יחסית פשוט יותר לאחזקה מjail
ומאוד חשוב התרסקות שלו לא משפיע בצורה קשה על המערכת המארחת.

מכיוון שחבל למחרז טקסט (כי אין לי פה שום דבר חדש אלה לא יותר מקריאה של manים) נשאיר לכם את צורת ההתקנה.
בחרתי ה בUML כי הוא נתן לי כל מה שאני צריך עם כמות נזק יחסית קטנה למערכת , כשהוא נפל המערכת נפגעה פחות. והצריכה לא היתה כזו גבוהה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה