יום חמישי, אוגוסט 06, 2009

אין דבר כזה פירסום רע.

אני באמת לא מבין למה חברות רוצות להבריח לקוחות ,
אני יודע אני לא איש יחסי ציבור אז יכול להיות שאני באמת לא מבין למה פירסום שמעבדת שרות (יבואן) מסרבת לתקן חלקים באחריות ללא תשלום , או שחברה אחרת בוחרת שלא לכבד
את האחריות שאותה מכרה.

יותר מעצבן אותי חנויות שמוסרות מידע לא נכון במעמד הקנייה או בגדול כל חנות (ולא משנה עם היא רשת או לא) שטוענת כי היא תפתור את הבעיה בעוד הלקוח צריך ללכת לחפש את החברים שלו (את מעבדת הטיפול לדוגמה).
אני אישית זוכר איך באג טירטרו אותי בנושא האחריות (נדרשתי ללכת למסור לתיקון למעבדה ולא לחנות) לפעמים הבעיות של החנות שמוכרת מגיעות לבית המשפט ובית המשפט מסכים עם הלקוח.

בדיוק כמו במקרה שתואר באתר Whatsup שאדם שמשתמש במערכת הפעלה חופשית והחברה בוחרת שלא לכבד את צדה בהסכם (ואני באמת לא מבין למה לא הייתה עדיין תביעה בנושא).
הרי אם נעשה חשבון פשוט מי קונה את המחשבים הניידים ? אלו הם גיקים , סטודנטים ואנשי עסקים.
ורובם בודקים את הנעשה האם אתם באמת חושבים שהם יקנו איזשהו מוצר אחר של החברה הבעייתית ?!

לדוגמה בדיוק כמו שאני לא ארכוש מוצרים של חברת לקסמרק מהסיבה הפשוטה שאני שיש לפחות סט מוצרים אחד שהוא לא נתמך ולפי מה שאני מבין לא מדובר בחסם טכנולוגי (כי פורסם kit לכתיבה).
אני לעולם לא ארכוש (או מאמין כך) מוצרים של חברות שעובדות עם מעבדות שבוחרות לא לממש את חלקם בעסקה (כמו דל ישראל) או ניופאן.

אני זוכר הייטב איך מערכת הפעלה חופשית (דביאן) עזרה לי בזיהוי תקלה :
בדקתי את נתוני החומרה של מחשב HP שחזר מתיקון שסבל מבעיית התנתקויות מהרשת האלחוטית
מצאתי את הבעייה תוך דקות ספורות שמודבר בכבל בעייתי (וכל הכבוד לHP על השירות בנושא הזה).
אני זוכר הייטב באיזו מהירות את מגלה את הבעיה כאשר מדובר התקני USB (השגיאות מופיעות ב/var/log/syslog ).

לא משנה איזו מערכת הפעלה כאשר יש חומרה החברה (לדעתי) חייבת לתת את האחריות ולא לברוח מהחובה שלה בהסכם.
במיוחד כשהמכשיר נקנה ללא מערכת הפעלה.

למעשה כשחושבים על זה החברה חייבת לתת מענה כאשר יש שימוש במוצרי תוכנה שיש גישה לקוד שלהם ,
מהסיבה הפשוטה כי ניתן בקלות רבה להוכיח את מה שנעשה (לדוגמה עבודה עם סוללה) בנושאים כמו צריכה ורמת טעינה.
ברגע שיש גישה לקוד ניתן לדעת מה קורה בכל רגע נתון ולא לסמוך על דריבר שמוגן בDRM ולא ניתן לדעת מה מתבצע.

הנה לדוגמה סדרה של מחשבים ניידים שמתמשת בכרטיסי Atheros מתנתקים לאחר מספר שעות עבודה , ולא ניתן לעשות דבר בנושא.
חיפוש קצר בגוגל ומבט בdmesg מפיל את החשד על קרנל בעייתי (2.6.30) שבו יש באג במודול של ath5k שכנראה יתוקן בקרוב.
האם דבר דומה ניתן לבדיקה בקוד סגור ?! רוב הסיכויים שלא.

לא משנה איך החנות תגדיר היא פשוט לא מספקת את הסחורה , אני לא רואה שום סיבה שהם לא יכולים לבדוק (בגלל שברוב המעבדות קיים כונן קשיח עם image) שהם יכולים לבדוק.
כן נכון התחממות מעבד יכולה להגיע ממערכת הפעלה (דריבר פגום) אבל זה עדיין longshot , וע"פ הכתבה מדובר בשני מערכות הפעלה שונות.

למעשה רק כאשר יש גישה למערכת הפעלה חופשית , כזאת שבאמת נותנת למשתמש גישה לחומרה ותוכנה הלקוח יכול להנות מהמוצר שקנה.
בן אם זה הגישה להתקני ההנע ובן עם זה היכולת של אדם להחליף את הממשק הגרפי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה